Tema 2. Rolul competențelor digitale ale cadrelor didactice
Contur secțiune
-
-

Tema 2 abordează noile competențe digitale ale cadrelor didactice în contextul Cadrului European DigCompEdu, structurat pe 6 arii esențiale: implicare profesională, utilizarea resurselor digitale, predare și învățare, evaluare, capacitarea cursanților și sprijinirea dobândirii competențelor digitale.
Profesorii trebuie să știe să integreze tehnologia în mod etic, responsabil și adaptat, atât în activitățile curriculare, cât și în dezvoltarea profesională continuă.
-
Parcurgeți conținutul teoretic după care realizați sarcinile de lucru propuse. -
Pe o scală de la 1 la 5, evaluați-vă propriul comportament de predare, parcurgând Chestionarul de autoevaluare (adapt. după Cattaneo, Antonietti, Rauseo, 2022). Care este comportamentul cel mai bine reprezentat (5)? b. Care este comportamentul cel mai slab reprezentat (1)?
-
Urmăriți materialul video din linkul de mai jos și specificați la ce anume se referă
„ecosistemul digital”, conform lui Punie (2017): Link: https://videolectures.net/oercongress2017_punie_cooperation_oer/.
-
Ați întâlnit termenul de tehnostres? Studii recente au adoptat tehnostresul ca o posibilă condiție limitativă pentru utilizarea continuă a tehnologiei. Acesta este o stare psihologică negativă (Steelman și Soror, 2017), însă este un factor puțin studiat în activitatea elevilor, întrucât aceștia sunt considerați a fi pricepuți în utilizarea tehnologiei (Jena, 2015). Totuși, având în vedere utilizarea prevalentă a device-urilor mobile, este probabil ca unii dintre copii să experimenteze niveluri ridicate de tehnostres (Boonjing și Chanvarasuth, 2017).
Vă propunem să dezbatem acest subiect în forumurile de mai jos. Răspunsurile Dvs. sunt utile pentru a fi discutate împreună.
-
