Secțiune nouă
Contur secțiune
-
-
DISCIPLINA: Arte vizuale și abilități practice
UNITATEA TEMATICĂ: Farmecul Iernii
TEMA/SUBIECTUL LECȚIEI: Colaj „ Zana Alba ”
TIPUL LECŢIEI: formare de priceperi şi deprinderi
SCOPUL: Formarea și dezvoltarea priceperilor şi deprinderilor de a realiza un colaj prin exersarea şi consolidarea tehnicilor de prelucrare a materialelor;
Dezvoltarea simţului şi abilităţilor practice, a gustului estetic şi a dragostei pentru muncă prin realizarea lucrării propuse.
COMPETENȚE SPECIFICE:
2.3. Realizarea de obiecte/construcţii folosind materiale uşor de prelucrat şi tehnici
accesibile;
2.4. Transformarea unui material prin tehnici simple.
OBIECTIVE OPERAŢIONALE :
O2.3.1- să realizeze un colaj, folosind materiale și tehnici diverse; obiectivul se consideră realizat dacă fiecare elev realizează colajul propus folosind corect materialele puse la dispoziție;
O2.4.2 - să respecte etapele de lucru și criteriile stabilite; obiectivul se consideră realizat dacă fiecare elev respectă cel puțin etapele de lucru stabilite.
O2.4.3- să aprecieze calitatea produselor pe baza criteriilor stabilite; obiectivul se consideră realizat dacă fiecare elev apreciază calitatea lucrărilor expuse pe baza a cel puțin un criteriu/ cu ajutorul imaginilor, din cele trei date.
DESCRIEREA ACTIVITĂȚII:
Prezint elevilor produsul model, pe care îl vor realiza și ei. Specific elevilor că pot fi originali și pot adauga mai multe/mai putine elemente decorative sau ca le pot aseza usor diferit pe suportul de lucru.
Se explică elevilor procedeul de lucru. Aceștia vor avea de realizat un tablou de iarna ce o va reprezenta pe „ Zana Alba „.
Mai întâi vor colora Zana Alba apoi vor decupa dupa contur silueta acesteia. Lipesc silueta decupata pe plansa canvas, pictata in albastru la sfarsitul orei trecute. Vor lipi hartia creponata, realizand pliuri, in continuarea siluetei. Pentru completarea tablului vor lipi doua dischete demachiante, usor suprapuse, pentru realizarea unui nor precum si fulgi de nea din paiete. Se vor realiza exerciții de încălzire a mușchilor mici ai mâinii. Se urează ” Spor la lucru!” In timp ce elevii lucreaza, ii voi sprijini, oferindu-le sugestii si indicatii suplimentare
-