Curs Șteopoaie Ioana
Contur secțiune
-
-
Resursa https://learningapps.org/display?v=p1vrmid0a25
a fost creată pe platforma Learningapps, o platformă folosită pentru crearea de mici joculețe care pot fi folosite în consolidarea cunoștințelor prin exerciții-joc atât la disciplina Matematică și explorarea mediului , dar și la alte discipline. Este foarte atractivă pentru elevi întrucât aceștia pot executa sarcinile atât singuri, cât și în competiție cu alți colegi. Este o resursă publică, permite accesul gratuit, poate fi redistribuită, integrată în parcursuri didactice personalizate. Ea răspunde nevoilor vârstei elevilor, abordare ludică a conținuturilor învățării, fiind o modalitate de susținere a învățării active. Jocul interactiv presupune asocierea -împerecherea a două etichete, una fiind descrierea narativă a unei figuri
-
TITLUL LECȚIEI
”Șoricel de bibliotecă” de Elia David- lectură
Disciplina
Comunicare în limba română
Informații despre elevi?
Clasa
A II-a
Intervalul de vârstă şi nivelul elevilor
Ciclul de achiziții fundamentale
Caracteristici speciale ale elevilor
Clasa omogenă, toți elevii citesc și înțeleg ceea ce citesc, ritmul de lucru fiind diferit
Autor profesor
Nume și prenume
IVAN IOANA
Școala
GIMNAZIALĂ ROMULI
Accentul în învățare al lecției?
Subiectul lecției
”Șoricel de bibliotecă” de Elia David- lectură
Competența specifică
3.2. Identificarea mesajului unui text în care se relatează întâmplări, fenomen din universul cunoscut;
Obiective operaționale
La sfârșitul lecției elevii vor fi capabili:
O1 – să citească corect, coerent, fluent, expresiv, în ritm propriu textul literar, respectând semnele de punctuație ;
O2– să utilizeze în context noi cuvinte întâlnite în text;
O3 – să formuleze întrebări și răspunsuri corecte și complete referitoare la conținutul textului;
O4 – să decupeze elementele de recuzită care să fie folosite la deghizarea în detectiv;
O5 - să-și exprime emoțiile trăite în timpul lecturii sau stârnite de mesajul lecturii, comportamentul personajelor;
Cuvinte cheie
lectură, bibliotecă, carte, cuvinte, șoricel
Metode
Lectura explicativă, conversația, explicația, explozia stelară, jocul didactic
Descriere RED
Descrierea resursei
Descriere narativă
Prin accesarea linkului atașat https://library.livresq.com/details/5f4fd9c9582a682234177e5c elevul se conectează la o lecție interactivă LIVRESQ. Prima parte a lecției este de introducere în activitate- un puzzle LearningApps.org -contactul cu elementul surpriză https://learningapps.org/display?v=pp26xbjet20 , apoi anunțarea temei și a pașilor de parcurs în lectura amintită mai sus. Cuvintele noi sunt introduse cu ajutorul unui Acordeon-realizat pe platforma Livresq, care aduce dicționarul explicativ la un click distanță de elev. După un moment recreativ, din lumea detectivilor-un document word cu accesorii pentru a intra în rol de detectiv, elevul intră cu ajutorul Roții aleatoare Wordwall https://wordwall.net/ro/resource/3452430/%c3%aentreb%c4%83ri-%c8%99i-r%c4%83spunsuri-%c8%99oricelul-de-bibliotec%c4%83-de-elia-david
. în zona de înțelegere a textului citit, prin întrebări citite și răspunsuri formulate. Prin două Chestionare- elevii descoperă sensul cuvintelor, primind feedback imediat și oferindu-li-se posibilitatea reluării jocului de cuvinte, deoarece pot vedea singuri progresul. Urmează Explozia stelară, realizată tot prin utilizarea resursei Acordeon, din oferta platformei, care , îmbinat cu Chestionarul despre conținutul textului facilitează înțelegerea acțiunii din lectură și a tainelor textului literar narativ. Elementele de recompensă -diploma și ochelarii creează bună dispoziție micului cititor, apropiindu-l de personajele textului , motivându-l pe acesta să caute apropierea de carte și lumea aventuroasă descoperită-ntre combinațiile de cuvinte. Activitatea se încheie cu un joc de întrebări de introspecție, realizat tot cu resursele oferite de Editorul platformei.
Scopul si obiectivele resursei
-didactic (de utilizat la clasă/cu elevii)
- pentru elevi (de utilizat de către elevi)
- de documentare pentru cadre didactice
Obiectivele resursei:
La sfârșitul activității elevii vor fi capabili
- Să dezvolte competențe de înțelegere a mesajului scris, pe baza lecției interactive Livresq;obiectivul va fi considerat realizat dacă toți elevii vor reuși să realizeze corect 90% din exercițiile propuse;
- Să utilizeze corect resursa, accesând butoanele potrivite fiecărei secvențe din lecție; Obiectivul va fi considerat atins dacă toți elevii vor reuși parcurgerea totală a conținutului resursei, fără blocaje de tip tehnic;
Timp estimat
Descrierea narativă a activităților de învățare din lecție- pas cu pas organizare şi structură
Joc Puzzle- LearningApps.org - diferențierea substantivelor nume de obiecte, de verbe- nume de acțiuni.
3 min
Exerciții de vocabular - explicarea cuvintelor nou întâlnite în text și alcătuirea de enunțuri cu acestea, apoi formularea de răspunsuri la întrebări cu ajutorul resursei Wordwall.
5+ 7 min
Exerciții de asociere cuvinte sinonime și antonime
5 min
Exercițiu de creație : formulare de alte întrebări - metoda Explozia stelară
5 min
Ce am învățat din text - exercițiu de autoevaluare
2 min
Colecție de gânduri la finalul lecției- întrebări despre emoțiile trezite de această lectură
3 min
Metode de evaluare
Aplicațiile realizate pe platformă oferă feedback imediat -fiecare chestionar
Exercițiul de autoevaluare
Care sunt nevoile elevilor pentru a putea atinge obiectivele învățării?
Cunoștințe anterioare
Cunoștințe minime de operare pe calculator
Spațiu şi materiale
Activitatea poate fi desfășurată oriunde poate fi un calculator, un birou și cîteva foi de hârtie
Ce instrumente sunt necesare pentru a introduce resursa?
Aplicații
implicateObligatoriu
Internet,
Opțional
cont Livresq- abonament Academic- pentru gratuitate activitate pe platforma
Infrastructură/ echipament
Obligatoriu
Laptop, Unitate Pc, imprimantă
Opțional
videoproiector
Tip de resurse de învățare
Proiect de lecție
Resurse de Timp / Spațiu
45-50 minute
Alte aspecte care trebuie luate în considerare
BIBLIOGRAFIE:
● www. livresq.com