Contur secțiune

    • Resursa https://learningapps.org/display?v=p1vrmid0a25

       a fost creată pe platforma Learningapps, o platformă folosită pentru crearea de mici joculețe care pot fi folosite în consolidarea cunoștințelor prin exerciții-joc atât la disciplina Matematică și explorarea mediului , dar și la alte discipline. Este foarte atractivă pentru elevi întrucât aceștia pot executa sarcinile atât singuri, cât și în competiție cu alți colegi. Este o resursă publică, permite accesul gratuit, poate fi redistribuită, integrată în parcursuri didactice personalizate. Ea răspunde nevoilor vârstei elevilor, abordare ludică a conținuturilor învățării, fiind o modalitate de susținere a învățării active. Jocul interactiv presupune asocierea -împerecherea a două etichete, una fiind  descrierea narativă a unei figuri

    •  

       

      TITLUL LECȚIEI

       Șoricel de bibliotecă” de Elia David- lectură

      Disciplina

       Comunicare în limba română

      Informații despre elevi?

      Clasa

       A II-a

      Intervalul de vârstă şi nivelul  elevilor

       Ciclul de achiziții fundamentale

       

      Caracteristici speciale ale elevilor

       Clasa omogenă, toți elevii citesc și înțeleg ceea ce citesc, ritmul de lucru fiind diferit

      Autor profesor

      Nume și prenume

       IVAN IOANA

      Școala

       GIMNAZIALĂ ROMULI

      Accentul în învățare al lecției?

      Subiectul lecției

        Șoricel de bibliotecă” de Elia David- lectură

      Competența specifică

      3.2. Identificarea mesajului unui text în care se relatează întâmplări, fenomen din universul cunoscut;

      Obiective operaționale

      La sfârșitul lecției elevii vor fi capabili:

       O1 – să citească corect, coerent, fluent, expresiv, în ritm propriu textul literar, respectând semnele de punctuație ;

      O2– să utilizeze în context noi cuvinte întâlnite în text;

      O3 – să formuleze întrebări și răspunsuri corecte și complete referitoare la conținutul textului;

      O4 – să decupeze elementele de recuzită care să fie folosite la deghizarea în detectiv;

      O5 - să-și exprime emoțiile trăite în timpul lecturii sau stârnite de mesajul lecturii, comportamentul personajelor;

       

      Cuvinte cheie

       lectură, bibliotecă, carte, cuvinte, șoricel

       

      Metode

       Lectura explicativă, conversația, explicația, explozia stelară, jocul didactic

      Descriere RED

       

      Descrierea resursei

      Descriere narativă

       Prin accesarea linkului atașat https://library.livresq.com/details/5f4fd9c9582a682234177e5c elevul se conectează la o lecție interactivă LIVRESQ. Prima parte a lecției este de introducere în activitate- un puzzle LearningApps.org -contactul cu  elementul surpriză https://learningapps.org/display?v=pp26xbjet20 , apoi anunțarea temei și a pașilor de parcurs în lectura  amintită mai sus.  Cuvintele noi sunt introduse cu ajutorul unui Acordeon-realizat pe platforma Livresq, care aduce dicționarul explicativ la un click distanță de elev. După un moment recreativ, din lumea detectivilor-un document word cu accesorii pentru a intra în rol de detectiv, elevul intră cu ajutorul Roții aleatoare Wordwall https://wordwall.net/ro/resource/3452430/%c3%aentreb%c4%83ri-%c8%99i-r%c4%83spunsuri-%c8%99oricelul-de-bibliotec%c4%83-de-elia-david

      . în zona de înțelegere a textului citit, prin întrebări citite și răspunsuri formulate. Prin două Chestionare- elevii descoperă sensul cuvintelor, primind feedback imediat și oferindu-li-se posibilitatea reluării jocului de cuvinte, deoarece pot vedea singuri progresul. Urmează Explozia stelară, realizată tot prin utilizarea resursei Acordeon, din oferta platformei, care , îmbinat cu Chestionarul despre conținutul textului facilitează înțelegerea acțiunii din lectură și a tainelor textului literar narativ. Elementele de recompensă -diploma și ochelarii creează bună dispoziție micului cititor, apropiindu-l de personajele textului , motivându-l pe acesta să caute apropierea de carte și lumea aventuroasă descoperită-ntre combinațiile de cuvinte. Activitatea se încheie cu un joc de întrebări de introspecție, realizat tot cu resursele oferite de Editorul platformei.

      Scopul si obiectivele resursei

       -didactic (de utilizat la clasă/cu elevii)

      - pentru elevi (de utilizat de către elevi)

      - de documentare pentru cadre didactice

      Obiectivele resursei:

      La sfârșitul activității elevii vor fi capabili

      -           dezvolte   competențe de înțelegere a mesajului scris, pe baza lecției interactive Livresq;obiectivul va fi considerat realizat dacă toți elevii vor reuși să realizeze corect 90% din exercițiile propuse;

      -        Să utilizeze corect resursa, accesând butoanele potrivite fiecărei secvențe din lecție; Obiectivul va fi considerat atins dacă toți elevii vor reuși parcurgerea totală a conținutului resursei, fără blocaje de tip tehnic;

       

      Timp estimat

      Descrierea narativă a activităților de învățare  din lecție- pas cu pas organizare şi structură

       

      Joc Puzzle- LearningApps.org  - diferențierea substantivelor nume de obiecte, de verbe- nume de acțiuni.

      3 min

      Exerciții de vocabular - explicarea cuvintelor nou întâlnite în text și alcătuirea de enunțuri cu acestea, apoi formularea de răspunsuri la întrebări cu ajutorul resursei Wordwall.

      5+ 7 min

      Exerciții de asociere cuvinte sinonime și antonime

      5 min

      Exercițiu de creație : formulare de alte întrebări - metoda Explozia stelară

      5 min

      Ce am învățat din text - exercițiu de autoevaluare

      2 min

      Colecție de gânduri la finalul lecției- întrebări despre emoțiile trezite de această lectură

      3 min

       

       

      Metode de evaluare

      Aplicațiile realizate pe platformă oferă feedback imediat -fiecare chestionar

      Exercițiul de autoevaluare 

      Care sunt nevoile elevilor pentru a putea atinge obiectivele învățării?

      Cunoștințe anterioare

      Cunoștințe minime de operare pe calculator

      Spațiu şi materiale

      Activitatea poate fi desfășurată oriunde poate fi un calculator, un birou și cîteva foi de hârtie

      Ce instrumente sunt necesare pentru a introduce resursa?

      Aplicații
       implicate

      Obligatoriu

      Internet,

      Opțional

      cont Livresq- abonament Academic- pentru gratuitate activitate pe platforma

       

      Infrastructură/ echipament

      Obligatoriu

      Laptop, Unitate Pc, imprimantă

      Opțional

      videoproiector

      Tip de resurse de învățare

      Proiect de lecție

      Resurse de Timp / Spațiu

      45-50 minute

      Alte aspecte care trebuie luate în considerare

      BIBLIOGRAFIE:

             www. livresq.com