Sari la conţinutul principal
Dacă continuați să navigați pe acest site, sunteți de acord cu politicile noastre:
  • Politica de confidențialitate a acestei platforme
  • Politica privind modulele cookie utilizate
Continuare
x
Pedagogie - UB
  • Acasă
  • Bibliotecă
  • Mai mult
Română ‎(ro)‎
English ‎(en)‎ Română ‎(ro)‎
În prezent folosiți accesul pentru vizitatori
Conectare
Pedagogie - UB
Acasă Bibliotecă
Extinde toate secțiunile Restrânge toate secțiunile
  1. Tablou de bord
  2. stan_cornelia_2025_CCDDB_D01_D015_2987
  3. Tema 4. Predare, învățare și evaluare cu resurse digitale
  4. 5. Sarcină de învățare – Exemplificarea resurselor digitale într-o situație de învățare

5. Sarcină de învățare – Exemplificarea resurselor digitale într-o situație de învățare

Cerințe pentru finalizare

Sarcina de învățare – selecția și analiza resurselor digitale

  1. Accesați platforma https://www.manuale.edu.ro.
  2. Alegeți o disciplină și o temă de interes.
  3. Selectați 3 resurse digitale relevante pentru tema aleasă (aplicații, quizz-uri, teste, filmulețe, audiții etc.). Includeți o captură de ecran pentru fiecare resursă selectată, ca exemplificare vizuală.

Pentru fiecare resursă digitală, completați următoarele informații:

  • Obiectiv comportamental: Formulați un obiectiv clar, operațional, pentru activitatea respectivă, conform condițiilor de operaționalizare. Menționați și categoria taxonomică Bloom corespunzătoare.
  • Avantajul aplicării: Precizați ce abilități, cunoștințe, atitudini sau capacități sunt dezvoltate prin utilizarea resursei.
  • Strategia didactică aferentă: Indicați tipul de strategie utilizat:
    1. Strategie de învățare colaborativă
    2. Strategie de învățare prin receptare
    3. Strategie de învățare prin acțiune
    4. Strategie de învățare prin reflecție
    5. Strategie de învățare prin producerea de idei creative

Model de formulare a obiectivului:

La sfârșitul activității, toți elevii vor fi capabili să …(comportamentul)… …(performanța)… pe baza …(condițiile de producere a comportamentului, inclusiv resursa digitală)… Obiectivul va fi considerat realizat dacă …(criteriul de reușită)…

Exemplu complet:

  • Disciplina: Limba română
  • Unitatea tematică: „La un pas cu frunzele toamnei”
  • Tema: „Comparația” de Vasile Poenaru
  • Obiectiv operațional: La sfârșitul activității, toți elevii vor fi capabili să descrie imaginea pe baza ilustrației-suport. Obiectivul se va considera realizat dacă toți elevii vor descrie detaliat, cu sens, formulând propoziții corecte.
  • Avantaj: Elevii vor fi încurajați să exami- neze cu atenție ilustrația și să identifice ele- mentele și detaliile, exersând abilități de observare și descriere în detaliu. Imaginea poate servi ca sursă de inspirație pentru elevi, stimulându-le imaginația și creativita- tea prin crearea povești sau scenarii bazate ilustrație.
  • Strategie didactică: strategie de învățare prin producerea de idei creative.
  • Fisa de lucru alegerea resurselor digitale.docx Fisa de lucru alegerea resurselor digitale.docx
    28 octombrie 2025, 10:20
În prezent folosiți accesul pentru vizitatori (Conectare)
Rezumatul păstrării datelor
Politici utilizare site
Obțineți aplicația mobilă
Furnizat de Moodle