Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Politica de confidențialitate a acestei platforme
  • Politica privind modulele cookie utilizate
Continue
x
Pedagogie - UB
  • Home
  • Library
  • More
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Română ‎(ro)‎
You are currently using guest access
Log in
Pedagogie - UB
Home Library
Expand all Collapse all
  1. Dashboard
  2. maria_-_mihaela_florescu_2025_CCDB_Seria B01_Grupa B0116_2658
  3. General
  4. Lecție STEAM la clasa pregătitoare

Lecție STEAM la clasa pregătitoare

Completion requirements

Sunt solicitate elevilor informații despre igiena îmbrăcămintei. reguli de igienă personală, cu ajutorul tehnologiei (Aplicația wordwall).

Se captează atenția prezentându-l pe Năsturel care a venit cu un material Power Point/Canva în care sunt prezentate curiozități despre nasturi. (noțiunii legate de știință).

Tot el a adunat un număr de nasturi (6), dar are dificultăți în rezolvarea unor exerciții matematice.

Se comunică elevilor că tema lecției este „Numărul și cifra 6” (titlul este notat pe tablă).

Se reamintesc componentele conceptului STEAM (știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică), astfel încât acestea să poată fi integrate în desfășurarea lecției.

Nasturel își dorește să se întoarcă la locul său pe haina Ninei, dar pentru a reuși, trebuie să depășească mai multe provocări matematice.

 

Joc-exercițiu: Drumul numerelor

Șase elevi sunt invitați în fața clasei, fiecare purtând un bilețel cu un număr. Ei trebuie să îndeplinească diverse sarcini, cum ar fi:

  • Așezați-vă astfel încât numerele să fie în ordine crescătoare!
  • Ordonați-vă în ordine descrescătoare!
  • Cei cu un număr mai mare decât 3 fac un pas înainte!
  • Cifra care corespunde numărului de silabe din cuvântul Năs-tu-rel se ghemuiește!

Joc-exercițiu: Urmează indicațiile!

Un alt grup de șase copii preia ștafeta, având bilețele diferite și executând noi comenzi:

  • Cei care sunt vecinii lui 4 să înainteze un pas!
  • Vecinii lui 5 să se așeze ghemuit!
  • Numărul imediat mai mare decât 3 să bată din palme!
  • Toate cifrele mai mici decât 6 să ridice o mână!

Activitate practică și creativă

Cum lui Nasturel îi place ordinea, copiii cântă un cântecel despre curățenie, în timp ce primesc fișele de lucru. Acestea includ:

  • Crearea unor grupuri cu 6 elemente
  • Recunoașterea cifrei 6
  • Scrierea numerelor în ordine crescătoare și descrescătoare
  • Identificarea vecinilor unui număr
  • Compararea valorilor numerice
  • Descompunerea și alcătuirea numărului 6

Pentru a dinamiza activitatea, elevii participă și la câteva exerciții de mișcare (imitarea sunetelor naturii, bătăi ritmice din palme, exerciții de relaxare). Li se reamintește, de asemenea, poziția corectă în timpul scrierii.

La final, fiecare copil decorează un colaj folosind 6 nasturi, dând frâu liber imaginației și creând forme inedite.

 

Elevii sunt invitați să coloreze un tabel format din 6 rânduri și 6 coloane, dezvoltând astfel gândirea logică și abilitățile matematice, cu o aplicabilitate în domeniul ingineriei.

 

Se oferă feedback general asupra activității și se discută despre eventualele dificultăți întâmpinate în realizarea sarcinilor.

Se explorează soluții pentru depășirea obstacolelor, iar elevii sunt recompensați cu cartonașe verzi sau roșii, în funcție de progresul lor.

Ca provocare pentru acasă, elevii sunt invitați să formeze mulțimi de 6 elemente, utilizând obiecte pe care le găsesc în propria locuință.

You are currently using guest access (Log in)
Data retention summary
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle