Activitate - clasa Pregătitoare- M.E.M.
Autor Toma Adina Loredana
Disciplină Matematică și explorarea mediului
Clasa Pregătitoare
Competente specifice1.1 Observarea și descrierea fenomenelor din natură
Descrierea activității
1. Introducerea activității
Activitatea începe printr-o scurtă discuție despre vreme și apă. Învățătorul întreabă copiii:
– „Ați văzut vreodată ploaia?”
– „Ce se întâmplă după ce încetează ploaia?”
Se anunță vizionarea materialului video cu Paxi.
2. Vizionarea videoclipului
Copiii urmăresc materialul „Paxi și circuitul apei în natură”, identificând principalele etape ale circuitului apei: evaporarea, formarea norilor, precipitațiile și întoarcerea apei pe sol.
3. Discuția de după vizionare
Învățătorul pune întrebări:
– „Ce a învățat Paxi despre apă?”
– „Cum se ridică apa în aer?”
– „Ce se întâmplă când norii devin grei?”
Copiii răspund liber, iar învățătorul clarifică informațiile.
4. Activitate practică – Reconstituirea circuitului apei
Copiii primesc imagini cu etapele circuitului apei și le ordonează corect. Lipesc imaginile pe o fișă și colorează traseul călătoriei apei.
5. Fixarea și consolidarea cunoștințelor
Copiii repetă împreună: „Apa se încălzește – se ridică – se adună – cade – se întoarce.”
6. Concluzii
Copiii înțeleg că apa circulă permanent și că trebuie folosită cu grijă.