Copilul care voia să fie SuperErou
Completion requirements
Pornind de la prezentarea multimedia dedicată povestirii lui Alex – un copil curios, empatic și plin de imaginație – activitatea urmărește stimularea interesului copiilor pentru autocunoaștere, manifestarea unei atitudini pozitive despre sine și recunoașterea calităților personale reale, în paralel cu dezvoltarea limbajului oral, a creativității și a colaborării între colegi.
„Copilul care voia să fie SuperErou” este o activitate didactică interactivă și interdisciplinară, destinată școlarilor mici, care îmbină învățarea prin descoperire cu dezvoltarea socio-emoțională.
Pornind de la prezentarea multimedia dedicată povestirii lui Alex – un copil curios, empatic și plin de imaginație – activitatea urmărește stimularea interesului copiilor pentru autocunoaștere, manifestarea unei atitudini pozitive despre sine și recunoașterea calităților personale reale, în paralel cu dezvoltarea limbajului oral, a creativității și a colaborării între colegi.
Conținutul lecției este susținut de principiile Brain-Based Learning, integrând elemente de literație media și digitală, precum și metode moderne de predare adaptate modului natural de funcționare al creierului.
Activitatea este integrată, vizând competențe din:
-
-
Dezvoltare personală – autocunoaștere, exprimare emoțională, relaționare;
-
Comunicare în limba română – înțelegerea unui mesaj audiovizual, formulare de răspunsuri, descrieri;
-
Explorarea mediului – observarea și interpretarea situațiilor reale;
-
Activități vizuale și abilități practice – realizarea „stemelor superputerilor mele”.
Utilizând povestea digitală din prezentare, resursa se aliniază unor strategii de învățare moderne:
-
Învățare activă, prin întrebări de reflecție, dialog și analiză a secvențelor din film;
-
Învățare colaborativă, prin discuții în perechi sau grupuri mici;
-
Învățare constructivistă, prin conectarea experiențelor personale ale elevilor cu situațiile trăite de Alex;
-
Învățare autentică, prin identificarea calităților reale ale copiilor și recunoașterea comportamentelor prosociale;
-
Învățare orientată spre mijloace digitale, filmul fiind un suport educațional atractiv și accesibil;
-
Învățare orientată spre produs, elevii realizând, la final, propria „stemă a superputerii mele”.
Activitatea îmbină metode tradiționale cu strategii moderne și interactive:
-
conversația și discuția ghidată;
-
învățarea prin descoperire (analiza acțiunilor personajului);
-
metoda comparației (real – imaginar);
-
problematizarea (Ce ar face Alex? Ce ai face tu?);
-
reflectarea și exprimarea opiniei personale;
-
jocul de rol (copilul în rol de „supererou real”);
-
desen, colaj, creație personală.
Produs final – „Stema superputerii mele”
Fiecare copil creează o mini-emblemă care îl reprezintă: un simbol al calității pe care o consideră superputerea lor reală.
Această activitate, prin obiectivele sale:
-
încurajează creativitatea;
-
consolidează imaginea de sine;
-
creează o legătură între învățarea digitală și expresia artistică;
-
transformă activitatea într-o experiență memorabilă și personală.
-