Rapoarte
Autor : Tătăranu Maria Daniela
Denumire : Rapoarte și proporții
Disciplina : matematică
Clasa a VI-a
Competența specifică 1.2. Identificarea rapoartelor, proporţiilor şi a mărimilor direct sau invers proporţionale
- Identificarea, citirea, scrierea şi exemplificarea de rapoarte, procente
- Identificarea, citirea, scrierea şi exemplificarea de proporţii şi mărimi direct sau invers proporţionale,
din practică/cotidian sau în context intradisciplinar sau interdisciplinar (de exemplu: scara unei hărţi,
concentraţia unei soluţii)
Descrierea activității: La sfârșitul lecției de predare elevii vor răspunde unui chestionar ce conține cerințe cu variante de răspuns adevărat sau fals, o cerință cu toate variantele corecte și cerințe de completare a răspunsului corect. Obiectivul acestui test de a fixa noțiunile predate referitor la noțiunea de raport , valoarea unui raport , tipuri de rapoarte și proprietatea fundamentală a unei proporții. Testul este relativ ușor, util pentru fixarea noțiunilor de bază.
Tipul lecției : mixtă (predare- învățare - evaluare)
Utilizare sala de clasă : Elevii vor fi antrenați pentru a răspunde la un set de 8 cerințe ce vizează noțiunile predate. Timpul estimat 10 minute din cele 50 de minute alocate lecției de predare.