Capitolul 4. Protecția salariatului – Lecție de recapitulare
Autor: prof. Hanciuc Nina
Denumire: Capitolul 4. Protecția salariatului – Lecție de recapitulare
Disciplina: Modulul 3. Protecția consumatorului
Clasa: a X a filieră Tehnologică, domeniul de pregătire profesională Comerț/Economic
Competența specifică: însușirea cunoștințelor, formarea abilităților și manifestarea atitudinii corecte în raport cu profesia de comerciant, legislația muncii și normele PSI
Competența generală:
UNITATEA DE REZULTATE ALE ÎNVĂȚĂRII TEHNICE GENERALE 6: PROTECȚIA CONSUMATORULUI, PERSONALULUI ȘI A MEDIULUI
Rezultate ale învățării:
Cunoștințe: 6.1.10. precizarea drepturilor salariatului în raport cu profesia de comerciant, legislația muncii în vigoare și normele PSI
Abilități: 6.2.8. Identificarea drepturilor salariatului în raport cu legislația muncii și normele PSI
Atitudini: 6.3.4. Respectarea legislației muncii în raport cu profesia de comerciant și normele PSI
Bibliografie:
1. Dorin V. B., Bechet I. – Protecția consumatorului, Editura CD PRESS, 2018
2. Petre T., Iacoban M., Iordache G. – Protecția consumatorului și a mediului – caiet de lucru, Editura CD PRESS, 2013
3. Ministerul Educației, Centrul Național de Politici și Evaluare în educație, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic – Repere metodologice pentru clasa a X a – Economic, Comerț.
Descrierea activității: Pe baza unei scheme recapitulative, profesorul dirijează învățarea, fixând principalele coordonate pe care orice angajat trebuie să își cunoască drepturile și obligațiile în domeniul legislației muncii și al PSI. Elevii participă activ în procesul de învățare, prin rezolvarea aplicațiilor interactive și a temei pentru acasă.
Utilizare: Resursa educațională deschisă propusă se poate utiliza în procesul de predare-învățare la o oră de recapitulare și sistematizare a cunoștințelor la finalul Capitolului 4. Protecția salariatului, în cadrul Modulului 3. Protecția consumatorului, la clasa a X-a, profil servicii, domeniul de pregătire profesională Comerț/Economic.
De asemenea, RED propusă poate fi utilizată ca exemplu de bune practici în activitățile din cadrul comisiilor metodice sau ale cercurilor pedagogice ale profesorilor care predau discipline economice de specialitate.