Textul narativ - „Ursul păcălit de vulpe”, de Ion Creangă
Autor: prof. Hanciuc Ciprian
Denumire: Textul narativ - „Ursul păcălit de vulpe”, de Ion Creangă
Disciplina: Stimulare cognitivă/Aria curriculară TECI (Terapii Educaționale Complexe și Integrate)
Clasele: V-X învățământ special, dizabilități intelectuale grave, severe sau asociate
Competențe generale:
2. Manifestarea de comportamente independente în activitatea școlară
3. Integrarea în plan social prin conduite independente
Competențe specifice:
2.1 Valorizează comportamentele cognitive
2.3 Utilizează în practică cunoștințele şi deprinderile dobândite
3.3. Identifică relații de cauzalitate între procese și fenomene ale naturii
Obiective operaționale:
Cognitive:
O1. să exprime în cuvinte proprii anumiți termeni din conținutul poveştii, pe baza materialelor prezentate, cu ajutorul cadrului didactic şi al imaginilor;
O2. să recunoască mesajul transmis de poveste;
O3. să precizeze ordinea cronologică a imaginilor date;
O4. să rezolve corect rebusul/aritmograf;
Psihomotorii:
O5. să completeze, cu ajutorul tastaturii laptopului, răspunsurile la întrebările rebusului/aritmografului;
O6. să asocieze/potrivească cu ajutorul mousului, definițiile cu răspunsurile potrivite;
Afective:
O7. să accepte regulile de desfășurare a orei;
O8. să gestioneze adecvat comportamentele agresive sau perturbatoare.
Bibliografie:
1. https://profesorpsihopedagog.com/wp-content/uploads/2021/05/teci-stimulare-cognitiva-v-x-dms.pdf
2. https://www.youtube.com/watch?v=c5H9Zpgeb2A
Descrierea activității: Profesorul-educator dirijează învățarea, fixând principalele coordonate pe cunoașterea sensului cuvintelor, înțelegerea mesajului povestirii și gestionarea adecvată a comportamentelor acestora. Elevii participă activ în procesul de învățare, prin rezolvarea aplicațiilor interactive, individual și/sau cu ajutorul profesorului.
Utilizare: RED propusă se poate utiliza în procesul de predare-învățare-evaluare la o oră de Stimulare cognitivă, învățământ gimnazial special, la elevii cu dizabilități intelectuale grave, severe sau asociate.
De asemenea, RED propusă poate fi utilizată ca exemplu de bune practici în activitățile din cadrul comisiilor metodice sau ale cercurilor pedagogice ale profesorilor care predau elevilor cu dizabilități intelectuale grave, severe sau asociate.