Let's learn the Present Perfect Simple tense!
Autor: Peia Doris Georgiana
Denumire: Let's learn the Present Perfect Simple tense!
Disciplina: Limba engleză
Clasa: a VI-a, L1 intensiv
Competența generală: 2. Exprimarea orală în diverse situaţii de comunicare
Competența specifică: 2.5. Manifestarea interesului pentru participarea la schimbul verbal
Descriere: Subiectul resursei propuse este „Let’s learn the Present Perfect Simple tense!”. Resursa începe cu prezentarea obiectivelor operaționale și explică la modul general subiectul propus: „Present Perfect Simple”. Pornind de la exemple concrete, este ghidată explicația către regula gramaticală, fiind astfel folosit un parcurs inductiv. În continuare sunt propuse trei activități de învățare care respectă progresia ciclică, pornind astfel de la activități simple (nivel receptiv) până la activități mai complexe (nivel productiv):
• Activitatea de învățare 1 este o resursă Wordwall, care poate fi accesată prin scanarea codului QR și care presupune selectarea propoziției corecte din seturi de câte trei propoziții, urmărindu-se astfel identificarea formei corecte a acestui timp verbal;
• Activitatea de învățare 2 este o resursă LearningApps, care poate fi accesată prin scanarea codului QR. Aceasta este un exercițiu ludic de completare a spațiilor libere, astfel încât să se obțină propoziții corecte folosind acest timp verbal;
• Activitatea de învățare 3 este o sarcină care se desfășoară în perechi, elevii discutând cu colegul de bancă pentru formarea unor scurte întrebări și răspunsuri proprii.
Pentru primele două activități de învățare, feedbackul este instant, cu ajutorul aplicațiilor menționate.
La finalul resursei este un scurt rezumat al informațiilor prezentate.
Utilizare: Prin această resursă se urmărește:
• introducerea și explicarea noțiunilor legate de timpul „present perfect simple”;
• învățarea activă;
• îmbunătățirea învățării și a rezultatelor învățării printr-o abordare ludică, interactivă a noțiunilor de gramatică.
Resursa are un conținut sistematizat și coerent, în concordanță cu particularitățile de vârstă ale elevilor. Este interactivă, iar evaluarea se realizează prin rezolvarea sarcinii, feedbackul fiind acordat instant prin intermediul platformelor folosite. Resursa poate fi folosită în clasă sau în mod independent, acasă. Prin partajarea linkului aferent resursei, elevii pot accesa resursa de pe orice dispozitiv cu conexiune la internet, de câte ori doresc.
Resursa poate fi folosită în cadrul lecțiilor de introducere de noi cunoștințe / fixare / recapitulare a cunoștințelor. Elevii, organizați frontal, urmăresc videoclipul resursei. Cadrul didactic poate pune pauză în timpul prezentării, pentru a pune întrebări suplimentare elevilor și a-i ghida către identificarea regulii gramaticale. În cadrul activităților de învățare propuse 1-2, elevii pot lucra în propriul ritm, individual sau pe perechi, întrucât feedbackul este acordat instant. Pentru activitatea de învățare 3 metoda de organizare este în perechi. Cadrul didactic explică elevilor sarcina de lucru, corectează eventualele greșeli de gramatică/pronunție, sprijină elevii în rezolvarea sarcinii.