Rezumat

Această temă abordează integrarea resurselor digitale în procesul de predare, învățare și evaluare, subliniind importanța alfabetizării digitale și a utilizării tehnologiilor educaționale.  Tema evidențiază tipurile de instrumente digitale utile în activitățile didactice, exemple de platforme educaționale, și criterii de selecție a resurselor digitale. De asemenea, sunt analizate avantajele și provocările în utilizarea acestora, cu accent pe dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice și elevilor.

Cursanții vor fi capabili să: 

  • Să utilizeze platforme educaționale digitale (precum Google Classroom, Kahoot, Edmodo) astfel încât să faciliteze o predare interactivă și adaptată nevoilor elevilor.

  • Să selecteze și să adapteze resurse digitale (fișiere multimedia, aplicații educaționale, jocuri digitale) astfel încât să sprijine învățarea personalizată și să crească motivația elevilor.

  • Să proiecteze activități de evaluare inițială, formativă și sumativă cu ajutorul instrumentelor digitale (precum  Mentimeter, Socrative), astfel încât să monitorizeze progresul elevilor în timp real și să ofere feedback relevant.

 Structura temei 

4.1.   Integrarea instrumentelor online çi resurselor în format digital în activitǎți didactice

4.2.   Predarea cu resurse digitale . Suporturi vizuale. Predarea interactivǎ, predarea la distanțǎ

4.3.   Învățarea cu resurse digitale. Învățare prin colaborare. Învățare autoreglată

4.4.   Evaluarea cu resurse digitale . Learning analytics. Feedback și planificare

4.5.   Comunicarea çi colaborarea online, prin utilizarea platformelor çi instrumentelor de comunicare digitale

4.

Last modified: Saturday, 11 October 2025, 2:53 PM