Rezumat

Această temă explorează modul în care resursele digitale pot sprijini învățarea activă, centrată pe elev. Sunt analizate diverse tipuri de resurse educaționale (precum platformele colaborative, realitatea augmentată, aplicațiile mobile și simulările interactive) și rolul lor în stimularea participării active.  Cursul subliniază necesitatea ca profesorii să să proiecteze activități didactice care integrează în mod eficient resursele digitale pentru a valorifica potențialul tehnologic în beneficiul învățării

Cursanții vor fi capabili să: 

  • Să integreze aplicații educaționale interactive (precum Kahoot, Padlet sau Google Jamboard) în lecții, astfel încât să stimuleze participarea activă și motivația elevilor în procesul de învățare.

  • Să elaboreze scenarii didactice în care elevii să utilizeze instrumente digitale colaborative (ex. Google Docs, Canva, platforme LMS) pentru realizarea de proiecte în echipă, dezvoltându-și astfel competențele de colaborare și rezolvare de probleme.

  • Să aplice tehnologii emergente (realitate augmentată, simulatoare virtuale, aplicații mobile educaționale) în activități care să permită explorarea interactivă a conținutului, adaptată ritmului și stilului de învățare al fiecărui elev.

  Structura temei

5.1. Abordǎri/ orientǎri didactice actuale. Implicarea activǎ a elevilor. Rolul

tehnologiilor în susținerea atenției, motivației çi în dezvoltarea gândirii, imaginației

5.2. Modele de clase/ grupe și maniere de lucru

5.3. Exemple de activitǎți de învǎțare mixtǎ (în sistem blended-learning)

5.4. Accesibilitate și incluziune. Diferențiere și personalizare

5.5. Monitorizarea progresului elevilor prin intermediul instrumentelor/datelor digitale

Last modified: Saturday, 11 October 2025, 2:52 PM