Lectură: Șoricel de bibliotecă de Elia David
TITLUL LECȚIEI |
”Șoricel de bibliotecă” de Elia David- lectură |
||
Disciplina |
Comunicare în limba română |
||
Informații despre elevi? |
|||
Clasa |
A II-a |
||
Intervalul de vârstă şi nivelul elevilor |
Ciclul de achiziții fundamentale
|
||
Caracteristici speciale ale elevilor |
Clasa omogenă, toți elevii citesc și înțeleg ceea ce citesc, ritmul de lucru fiind diferit |
||
Autor profesor |
|||
Nume și prenume |
IVAN IOANA |
||
Școala |
GIMNAZIALĂ ROMULI |
||
Accentul în învățare al lecției? |
|||
Subiectul lecției |
”Șoricel de bibliotecă” de Elia David- lectură |
||
Competența specifică |
3.2. Identificarea mesajului unui text în care se relatează întâmplări, fenomen din universul cunoscut; |
||
Obiective operaționale |
La sfârșitul lecției elevii vor fi capabili: O1 – să citească corect, coerent, fluent, expresiv, în ritm propriu textul literar, respectând semnele de punctuație ; O2– să utilizeze în context noi cuvinte întâlnite în text; O3 – să formuleze întrebări și răspunsuri corecte și complete referitoare la conținutul textului; O4 – să decupeze elementele de recuzită care să fie folosite la deghizarea în detectiv; O5 - să-și exprime emoțiile trăite în timpul lecturii sau stârnite de mesajul lecturii, comportamentul personajelor;
|
||
Cuvinte cheie |
lectură, bibliotecă, carte, cuvinte, șoricel
|
||
Metode |
Lectura explicativă, conversația, explicația, explozia stelară, jocul didactic |
||
Descriere RED |
|
||
Descrierea resursei |
Descriere narativă |
Prin accesarea linkului atașat https://library.livresq.com/details/5f4fd9c9582a682234177e5c elevul se conectează la o lecție interactivă LIVRESQ. Prima parte a lecției este de introducere în activitate- un puzzle LearningApps.org -contactul cu elementul surpriză https://learningapps.org/display?v=pp26xbjet20 , apoi anunțarea temei și a pașilor de parcurs în lectura amintită mai sus. Cuvintele noi sunt introduse cu ajutorul unui Acordeon-realizat pe platforma Livresq, care aduce dicționarul explicativ la un click distanță de elev. După un moment recreativ, din lumea detectivilor-un document word cu accesorii pentru a intra în rol de detectiv, elevul intră cu ajutorul Roții aleatoare Wordwall https://wordwall.net/ro/resource/3452430/%c3%aentreb%c4%83ri-%c8%99i-r%c4%83spunsuri-%c8%99oricelul-de-bibliotec%c4%83-de-elia-david . în zona de înțelegere a textului citit, prin întrebări citite și răspunsuri formulate. Prin două Chestionare- elevii descoperă sensul cuvintelor, primind feedback imediat și oferindu-li-se posibilitatea reluării jocului de cuvinte, deoarece pot vedea singuri progresul. Urmează Explozia stelară, realizată tot prin utilizarea resursei Acordeon, din oferta platformei, care , îmbinat cu Chestionarul despre conținutul textului facilitează înțelegerea acțiunii din lectură și a tainelor textului literar narativ. Elementele de recompensă -diploma și ochelarii creează bună dispoziție micului cititor, apropiindu-l de personajele textului , motivându-l pe acesta să caute apropierea de carte și lumea aventuroasă descoperită-ntre combinațiile de cuvinte. Activitatea se încheie cu un joc de întrebări de introspecție, realizat tot cu resursele oferite de Editorul platformei. |
|
Scopul si obiectivele resursei |
-didactic (de utilizat la clasă/cu elevii) - pentru elevi (de utilizat de către elevi) - de documentare pentru cadre didactice Obiectivele resursei: La sfârșitul activității elevii vor fi capabili - Să dezvolte competențe de înțelegere a mesajului scris, pe baza lecției interactive Livresq;obiectivul va fi considerat realizat dacă toți elevii vor reuși să realizeze corect 90% din exercițiile propuse; - Să utilizeze corect resursa, accesând butoanele potrivite fiecărei secvențe din lecție; Obiectivul va fi considerat atins dacă toți elevii vor reuși parcurgerea totală a conținutului resursei, fără blocaje de tip tehnic; |
||
|
Timp estimat |
||
Descrierea narativă a activităților de învățare din lecție- pas cu pas organizare şi structură
|
Joc Puzzle- LearningApps.org - diferențierea substantivelor nume de obiecte, de verbe- nume de acțiuni. |
3 min |
|
Exerciții de vocabular - explicarea cuvintelor nou întâlnite în text și alcătuirea de enunțuri cu acestea, apoi formularea de răspunsuri la întrebări cu ajutorul resursei Wordwall. |
5+ 7 min |
||
Exerciții de asociere cuvinte sinonime și antonime |
5 min |
||
Exercițiu de creație : formulare de alte întrebări - metoda Explozia stelară |
5 min |
||
Ce am învățat din text - exercițiu de autoevaluare |
2 min |
||
Colecție de gânduri la finalul lecției- întrebări despre emoțiile trezite de această lectură |
3 min |
||
|
|
||
Metode de evaluare |
Aplicațiile realizate pe platformă oferă feedback imediat -fiecare chestionar Exercițiul de autoevaluare |
||
Care sunt nevoile elevilor pentru a putea atinge obiectivele învățării? |
|||
Cunoștințe anterioare |
Cunoștințe minime de operare pe calculator |
||
Spațiu şi materiale |
Activitatea poate fi desfășurată oriunde poate fi un calculator, un birou și cîteva foi de hârtie |
||
Ce instrumente sunt necesare pentru a introduce resursa? |
|||
Aplicații |
Obligatoriu |
Internet, |
|
Opțional |
cont Livresq- abonament Academic- pentru gratuitate activitate pe platforma
|
||
Infrastructură/ echipament |
Obligatoriu |
Laptop, Unitate Pc, imprimantă |
|
Opțional |
videoproiector |
||
Tip de resurse de învățare |
Proiect de lecție |
||
Resurse de Timp / Spațiu |
45-50 minute |
||
Alte aspecte care trebuie luate în considerare |
|||
BIBLIOGRAFIE: ● www. livresq.com
|
|||