Skip to main content
Pedagogie - UB
  • Home
  • More
  • Biblioteca
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Română ‎(ro)‎
You are currently using guest access
Log in
Pedagogie - UB
Home
Expand all Collapse all
  1. Dashboard
  2. Șteopoaie_ioana_2025_UNIBUC_Seria A06_Grupa A062_934
  3. General
  4. Lectură: Șoricel de bibliotecă de Elia David

Lectură: Șoricel de bibliotecă de Elia David

Completion requirements

 

 

TITLUL LECȚIEI

 ”Șoricel de bibliotecă” de Elia David- lectură

Disciplina

 Comunicare în limba română

Informații despre elevi?

Clasa

 A II-a

Intervalul de vârstă şi nivelul  elevilor

 Ciclul de achiziții fundamentale

 

Caracteristici speciale ale elevilor

 Clasa omogenă, toți elevii citesc și înțeleg ceea ce citesc, ritmul de lucru fiind diferit

Autor profesor

Nume și prenume

 IVAN IOANA

Școala

 GIMNAZIALĂ ROMULI

Accentul în învățare al lecției?

Subiectul lecției

  ”Șoricel de bibliotecă” de Elia David- lectură

Competența specifică

3.2. Identificarea mesajului unui text în care se relatează întâmplări, fenomen din universul cunoscut;

Obiective operaționale

La sfârșitul lecției elevii vor fi capabili:

 O1 – să citească corect, coerent, fluent, expresiv, în ritm propriu textul literar, respectând semnele de punctuație ;

O2– să utilizeze în context noi cuvinte întâlnite în text;

O3 – să formuleze întrebări și răspunsuri corecte și complete referitoare la conținutul textului;

O4 – să decupeze elementele de recuzită care să fie folosite la deghizarea în detectiv;

O5 - să-și exprime emoțiile trăite în timpul lecturii sau stârnite de mesajul lecturii, comportamentul personajelor;

 

Cuvinte cheie

 lectură, bibliotecă, carte, cuvinte, șoricel

 

Metode

 Lectura explicativă, conversația, explicația, explozia stelară, jocul didactic

Descriere RED

 

Descrierea resursei

Descriere narativă

 Prin accesarea linkului atașat https://library.livresq.com/details/5f4fd9c9582a682234177e5c elevul se conectează la o lecție interactivă LIVRESQ. Prima parte a lecției este de introducere în activitate- un puzzle LearningApps.org -contactul cu  elementul surpriză https://learningapps.org/display?v=pp26xbjet20 , apoi anunțarea temei și a pașilor de parcurs în lectura  amintită mai sus.  Cuvintele noi sunt introduse cu ajutorul unui Acordeon-realizat pe platforma Livresq, care aduce dicționarul explicativ la un click distanță de elev. După un moment recreativ, din lumea detectivilor-un document word cu accesorii pentru a intra în rol de detectiv, elevul intră cu ajutorul Roții aleatoare Wordwall https://wordwall.net/ro/resource/3452430/%c3%aentreb%c4%83ri-%c8%99i-r%c4%83spunsuri-%c8%99oricelul-de-bibliotec%c4%83-de-elia-david

. în zona de înțelegere a textului citit, prin întrebări citite și răspunsuri formulate. Prin două Chestionare- elevii descoperă sensul cuvintelor, primind feedback imediat și oferindu-li-se posibilitatea reluării jocului de cuvinte, deoarece pot vedea singuri progresul. Urmează Explozia stelară, realizată tot prin utilizarea resursei Acordeon, din oferta platformei, care , îmbinat cu Chestionarul despre conținutul textului facilitează înțelegerea acțiunii din lectură și a tainelor textului literar narativ. Elementele de recompensă -diploma și ochelarii creează bună dispoziție micului cititor, apropiindu-l de personajele textului , motivându-l pe acesta să caute apropierea de carte și lumea aventuroasă descoperită-ntre combinațiile de cuvinte. Activitatea se încheie cu un joc de întrebări de introspecție, realizat tot cu resursele oferite de Editorul platformei.

Scopul si obiectivele resursei

 -didactic (de utilizat la clasă/cu elevii)

- pentru elevi (de utilizat de către elevi)

- de documentare pentru cadre didactice

Obiectivele resursei:

La sfârșitul activității elevii vor fi capabili

-        Să   dezvolte   competențe de înțelegere a mesajului scris, pe baza lecției interactive Livresq;obiectivul va fi considerat realizat dacă toți elevii vor reuși să realizeze corect 90% din exercițiile propuse;

-        Să utilizeze corect resursa, accesând butoanele potrivite fiecărei secvențe din lecție; Obiectivul va fi considerat atins dacă toți elevii vor reuși parcurgerea totală a conținutului resursei, fără blocaje de tip tehnic;

 

Timp estimat

Descrierea narativă a activităților de învățare  din lecție- pas cu pas organizare şi structură

 

Joc Puzzle- LearningApps.org  - diferențierea substantivelor nume de obiecte, de verbe- nume de acțiuni.

3 min

Exerciții de vocabular - explicarea cuvintelor nou întâlnite în text și alcătuirea de enunțuri cu acestea, apoi formularea de răspunsuri la întrebări cu ajutorul resursei Wordwall.

5+ 7 min

Exerciții de asociere cuvinte sinonime și antonime

5 min

Exercițiu de creație : formulare de alte întrebări - metoda Explozia stelară

5 min

Ce am învățat din text - exercițiu de autoevaluare

2 min

Colecție de gânduri la finalul lecției- întrebări despre emoțiile trezite de această lectură

3 min

 

 

Metode de evaluare

Aplicațiile realizate pe platformă oferă feedback imediat -fiecare chestionar

Exercițiul de autoevaluare 

Care sunt nevoile elevilor pentru a putea atinge obiectivele învățării?

Cunoștințe anterioare

Cunoștințe minime de operare pe calculator

Spațiu şi materiale

Activitatea poate fi desfășurată oriunde poate fi un calculator, un birou și cîteva foi de hârtie

Ce instrumente sunt necesare pentru a introduce resursa?

Aplicații
 implicate

Obligatoriu

Internet,

Opțional

cont Livresq- abonament Academic- pentru gratuitate activitate pe platforma

 

Infrastructură/ echipament

Obligatoriu

Laptop, Unitate Pc, imprimantă

Opțional

videoproiector

Tip de resurse de învățare

Proiect de lecție

Resurse de Timp / Spațiu

45-50 minute

Alte aspecte care trebuie luate în considerare

BIBLIOGRAFIE:

●       www. livresq.com

 

       

 

Click on Lectură: Șoricel de bibliotecă de Elia David to open the resource.
You are currently using guest access (Log in)
Data retention summary
Get the mobile app
Powered by Moodle