BASMUL-GHITA CLAUDIA
TITLUL LECȚIEI |
Basmul-recapitularea trasaturilor |
|
||
Disciplina |
Limba si literatura romana |
|
||
Informații despre elevi? |
|
|||
Clasa |
a V-a |
|
||
Intervalul de vârstă şi nivelul elevilor |
Interval de varsta:10-11 ani Nivel: gimnazial Nivelul elevilor: mediu |
|
||
Caracteristici speciale ale elevilor |
Elevii au un ritm lent de lucru, dar se implica atuci cand sunt atrasi si activati. |
|
||
Autor profesor[1] |
|
|||
Nume și prenume |
Ghiță Claudia |
|
||
Școala |
Gimnazială Niculești |
|
||
Accentul în învățare al lecției? |
|
|||
Subiectul lecției |
Basmul |
|
||
Obiective operaționale |
O1. Să identifice trăsăturile basmului; O2. Să prezinte diferite personaje din basme; O3.Să construiască, imaginându-și, un basm.
|
|
||
Cuvinte cheie |
Basm, trasaturi, joc , personaje, imaginatie, fictional, supranatural etc |
|
||
Metode |
Explicatia,invatarea prin descoperire si joc, braistormingul, conversatia, exercitiul, prezentarea, dezbaterea etc |
|
||
Descriere RED |
|
|
||
Descrierea resursei |
Descriere narativă |
In cadrul acestei activitati voi crea 4 situatii de invatare cu ajutorul aplicatiilor: Wordwall si Kahoot. 1. Primul joc wordwall presupune invartirea rotii aleatorii si prezentarea de catre elevi a personajului la care se opreste roata.Acest moment va fi utilizat la momentul lectiei: ”CAPTAREA ATENTIEI” 2. Al doilea joc wordwall este un fel de quiz cu mai multe intrebari, fiecare intrebare avand mai multe variante de raspuns, corect fiind numai unul dintre acestea. Elevii vor raspunde aleatoriu la aceste intrebari. Acest joc va fi utilizat momentul lectiei:”SISTEMATIZAREA CUNOSTINTELOR”. 3. Al treilea joc Wordwall este utilizat pentru asigurarea retentiei si consta in crearea unor cutii care contin niste secvente ce reprezinta inceputul unui basm. Dupa alegerea unei cutii, un elev va continua basmul pornind de la secventa descoperita in cutia aleasa. Fiecare elev va contribui cu o idee pentru a construi basmul, dandu-se stafeta de la unul la altul, astfel incat la final sa avem ca rezultat un basm inchegat si la care sa contribuie toti elevii clasei. 4. Jocul Kahoot va fi folosit la actualizarea cunostintelor si este constituit ca un chestionar format din intrebari cu cate patru variante. |
|
|
Scopul si obiectivele resursei |
Scopul resurselor folosite este acela de a da lectiilor o nota mult mai atractiva si moderna, asa incat elevii sa fie incantati de forma lectiilor si sa participe activ si implicat. Obtinand astfel lectii atractive si achizitiile cognitive ale elevilor vor fi mai rapide si mai trainice. Obievtivele resurselor sunt: O1. Prezentarea unor personaje; O2. Identificarea trasaturilor basmului; O3. Alegerea unei secventi pt construirea unui basm; O4.precizarea unor informatii legate de diferite basme. |
|
||
|
Timp estimat |
|
||
Descrierea narativă a activităților de învățare din lecție- pas cu pas organizare şi structură
|
Spargerea ghetii si verificarea temei: Elevii vor prezenta tema care a constat in realizarea unei harti (prezentare PPT) a basmului citit individual. |
10 minute |
|
|
Captarea atentiei: Elevii vor invarti roata aleatorie Wordwall si vor prezenta personajele la care roata se va opri. https://wordwall.net/ro/resource/91046646
|
8 minute |
|
||
Actualizarea cunostintelor: Elevii vor raspunde intrebarilor ,referitoare la basm, concurand intre ei prin jocul Kahoot realizat de catre mine.
|
7 minute |
|
||
Sistematizare: In acest moment al lectiei elevii vor raspunde la un alt chestionar despre 3 basme diferite(SAREA IN BUCATE-PETRE ISPIRESCU, PRASLEA CEL VOINIC SI MERELE DE AUR, SAREA IN BUCATE-PETRE ISPIRESCU) chestionar wordwall. https://wordwall.net/ro/resource/91048677
|
8 minute |
|
||
|
Asigurarea retentiei: 15 minute In aceasta etapa voi folosi un alt joc wordwall, unul dintre elevi va deschide o cutie. Aceasta cutie contine o secventa de la care elevii au ca sarcina de lucru sa continue un basm. La crearea acestui basm va contribui fiecare cu o secventa pe care si-o imagineaza, acest lucru se va face oarecum prin continuitate,predandu-se stafeta de la unul la altul, cel care primeste stafeta are ca rol sa continue ideea legata de basm a celui de la care a primit stafeta si tot asa pana cand fiecare elev din clasa va contribui la construirea basmului, aceasta creatie obtinand o forma cat mai inchegata si atractiva. https://wordwall.net/ro/resource/91049208
|
|
||
|
Tema: 2minute Tema va consta in realizarea unei compuneri de 10-15 randuri, elevul avand ca cerinta sa se identifice cu un personaj din basme si sa argumenteze de ce se identifica cu personajul respectiv. |
|
||
|
|
|
||
Metode de evaluare |
Chestionare orala,evaluare verbala prin calificative, evaluarea prin notare in caietul profesorului, acordarea de puncte suplimentare etc |
|
||
Care sunt nevoile elevilor pentru a putea atinge obiectivele învățării? |
|
|||
Cunoștințe anterioare |
Pentru buna desfasuare a aactivitatii propunse, elevii stapanesc notiunile despre basm dobandite anterior, ei stiu sa recunoasca un basm, care sunt trasaturile esentiale ale acestei specii literare, exemple de basme din literatura romana si nu numai, pot identifica personaje specifice basmului etc. |
|
||
Spațiu şi materiale |
Spatiul de desfasurare a acestei activitati este clasa. Materialele utilizate vor fi: calculator conectat la internet, tabla inteligenta, videoproiector, ecran de proiectie,caiete, pixuri, difeite platforme precum Wordwall si Kahoot, chestionare online aetc |
|
||
Ce instrumente sunt necesare pentru a introduce resursa? |
|
|||
Aplicații |
Obligatoriu |
Wordwall. |
|
|
Obligatoriu |
Kahoot. |
|
||
Infrastructură/ echipament |
Opțional |
Tabla inteligenta |
|
|
Obligatoriu |
Calculator conectat la internet, ecran de proiectie, videoproiector |
|
||
Tip de resurse de învățare |
Opțional Chestionare online, joc didactic , prezentari PPT etc |
|
||
Resurse de Timp / Spațiu |
Activitatea se va desfasura pe parcursul a 50 de minute. Spatiul: sala de clasa |
|
||
Alte aspecte care trebuie luate în considerare |
|
|||
BIBLIOGRAFIE:
|
|
|||
-materialele de la cursul ”PEDAGOGIE DIGITALA” -1. Pamfil Alina, Limba și literatura română în gimnaziu:structuri didactice deschise, Pitești, Editura Paralela 45, 2009.. 2. Trofin Eliza-Mara, Gramatică - fișe de lucru, Pitești, Editura Paralela 45, 2020. 3. *** Programa școlară pentru disciplina limba și literatura română, clasele a V-a – a VIII-a, Bucureşti, 2017.
|
|
|||