Exprimer ses goûts – loisirs et préférences VECHI
TITLUL LECȚIEI |
|||
Disciplina |
Limba franceză |
||
Informații despre elevi? |
|||
Clasa |
a IX-a |
||
Intervalul de vârstă şi nivelul elevilor |
14–15 ani, nivel A1–A2 |
||
Caracteristici speciale ale elevilor |
Un elev cu dificultăți de învățare Un elev cu nivel avansat de limbă |
||
Autor profesor[1] |
|||
Nume și prenume |
Vlad Maria Minodora |
||
Școala |
Liceul Teoretic „Ioniță Asan”, Caracal |
||
Accentul în învățare al lecției? |
|||
Subiectul lecției |
Activități de timp liber – exprimarea preferințelor |
||
Obiective operaționale |
Elevul recunoaște și folosește vocabularul tematic Formulează propoziții cu „aimer / adorer / détester” Participă la dialoguri simple Interacționează în mod colaborativ folosind aplicații digitale
|
||
Cuvinte cheie |
loisirs, goûts, aimer, détester, préférer, temps libre, activités |
||
Metode |
Conversația dirijată, brainstorming, joc didactic, exercițiu interactiv, învățare diferențiată |
||
Descriere RED |
https://wordwall.net/ro/resource/93417485
|
||
Descrierea resursei |
Descriere narativă |
Elevii explorează activități preferate într-un cadru ludic, interactiv. Sunt încurajați să comunice liber, învățând să exprime preferințe în limba franceză prin metode moderne și atractive. |
|
Scopul si obiectivele resursei |
Creșterea motivației pentru comunicare în limba franceză Însușirea vocabularului legat de timpul liber Exersarea structurii „j’aime / je préfère / je déteste” Promovarea învățării colaborative și diferențiate
|
||
|
Timp estimat |
||
Descrierea narativă a activităților de învățare din lecție- pas cu pas organizare şi structură
|
Conversație deschisă: Ce faci în timpul liber? |
5 min |
|
Recunoaștere activități – tip „ghicește activitatea” |
10 min |
||
Completare expresii cu verbe (LearningApps) |
10 min |
||
Citire + joc de rol în perechi |
10 min |
||
Crearea și prezentarea de dialoguri |
10 min |
||
Ce activități îți plac și care nu? – verbal |
5 min |
||
|
50 minute |
||
Metode de evaluare |
Observare directă Evaluare prin răspunsuri orale Verificare automată (fișă digitală)
|
||
Care sunt nevoile elevilor pentru a putea atinge obiectivele învățării? |
|||
Cunoștințe anterioare |
Verbe de bază Articole hotărâte și nehotărâte Structuri afirmative/negative
|
||
Spațiu şi materiale |
Sală de clasă echipată multimedia |
||
Ce instrumente sunt necesare pentru a introduce resursa? |
|||
Aplicații |
Obligatoriu |
Wordwall, LearningApps |
|
Opțional |
Canva, Padlet |
||
Infrastructură/ echipament |
Obligatoriu |
Dispozitive conectate la internet, videoproiector |
|
Opțional |
Tablă interactivă, boxe audio |
||
Tip de resurse de învățare |
Digitale, interactive, vizuale |
||
Resurse de Timp / Spațiu |
1 oră didactică; sală multimedia |
||
Alte aspecte care trebuie luate în considerare |
|||
Lecția este adaptată pentru incluziune și ritmuri diferite de învățare |
|||
BIBLIOGRAFIE: · Manual Limba franceză, clasa a IX-a, Editura ART · CECRL
|