Section outline

    • Resursa educațională deschisă ,,Mijloace de transport” este destinată cadrelor didactice din educația timpurie, fiind concepută special pentru grupele mijlocii de preșcolari. Aceasta susține desfășurarea unei activități de evaluare, având ca obiectiv verificarea capacității copiilor de a asocia imagini ale mijloacelor de transport reale cu simbolurile grafice corespunzătoare. Prin utilizarea cartonașelor ilustrative, preșcolarii sunt încurajați să recunoască și să stabilească legături între reprezentările concrete și cele simbolice ale mijloacelor de transport, consolidând astfel învățarea prin joc și observație.

    • „Unde locuiesc animalele?” este un joc de memorie educativ, destinat copiilor din grupa mijlocie, care urmărește dezvoltarea abilității de a face corespondența între animale și mediul lor de viață. Jocul conține cartonașe ilustrate cu animale (ex: urs, vacă, pește, elefant, albinuță) și cartonașe cu locuri de trai (ex: pădure, fermă, apă, savană, stup). Copiii trebuie să găsească perechile corecte, asociind fiecare animal cu locul unde trăiește.

    • Activitatea de lectură, desfășurată în cadrul Domeniului Om și societate – Educație pentru societate, are la bază povestea „Ai umplut găletușa azi?” de Carol McCloud și este destinată preșcolarilor din grupa mijlocie. Scopul activității este de a sprijini dezvoltarea comportamentelor prosociale, precum empatia, bunătatea și respectul față de ceilalți. Prin intermediul acestei povești, copiii învață că fiecare persoană are o găletușă invizibilă, care se umple atunci când facem fapte bune, vorbim frumos și îi ajutăm pe ceilalți, și se golește când folosim un comportament nepotrivit, rănim sau jignim.

    • Activitatea de observare a Ghiocelului se desfășoară în cadrul Domeniului Științe – Cunoașterea mediului și este destinată preșcolarilor din grupa mijlocie. Prin observarea directă a ghiocelului, copiii au ocazia să exploreze o floare specifică primăverii, dezvoltându-și curiozitatea și interesul față de mediul înconjurător. Activitatea urmărește îmbogățirea cunoștințelor despre părțile componente ale plantei (tulpină, frunze, floare), identificarea caracteristicilor vizuale (culoare, formă, miros), dar și însușirea unor tehnici simple de investigare, precum privirea atentă, atingerea delicată și compararea.