Section outline

    •          Bookcreator-aplicația pe care am ales-o pentru realizarea resursei mele este  atractivă care poate fi accesată la adresa web bookcreator.com. Ea oferă posibilitatea de a crea cărți digitale pe diferite teme . De asemenea, Bookcreator permite profesorului să implice elevii, să le ofere acestora oportunități de a căuta soluții creative. Creează un impact pozitiv asupra învățării.Prin intermediul acestei aplicații se pot introduce una sau mai multe resurse de învățare, în cazul de față, informații pe baza cărora se realizează schema acestei lecții, texte cu conținut istoric, imagini, videoclipuri, linkuri spre alte aplicații.

             Am creat aceasta resursă, în care am adunat un material de studiu complex în același loc,  în scopul folosirii de către elevi, atât în clasă, cât și acasă.

             Prin folosirea acestei resurse lecția devine mai dinamică și interactivă, demersul didactic este personalizat,, conținutul folosit este adaptat nevoilor clasei si nivelului de dezvoltare al elevilor, economisesc timp având toate materialele la un click distanță.

             Am dorit să asigur un suport pentru învățare prin tratarea interdisciplinară a subiectului.

      Consider că modalitatea folosită facilitează învățarea, asigurând valoarea adăugată.

      În crearea demersului didactic prezentat am urmarit sa realizez contexte de invățare prin care elevii sa-și valorifice cunoștințelor dobândite anterior, sa descopere și să înțeleagă fapte și evenimente istorice, sa-și poată forma și exprima un punct de vedere conform particularităților de vârstă. De asemenea, demersul didactic creat trebuie să răspundă nevoii elevilor de a se implica în propria învățare, de a gândi liber și critic.

      Elevii de această vârstă sunt receptivi la activități interactive, la povești din trecut, iar dacă aceste povești sunt însoțite și de imagini, ei având posibilitatea de a explora și vizual, învățarea istoriei devine o experiență captivantă.

      Ora de Istorie din clasa a IV-a  este o etapă de alfabetizare, o etapă pregătitoare pentru studiul istoriei la gimnaziu. Au nevoie să își insușească un vocabular tematic, să învețe să gândească în termeni istorici de spațiu și timp istoric, mai mult decât a memora mecanic fapte și evenimente.

      Deși este o disciplină grea, istoria are un rol important în dezvoltarea și în pregătirea elevilor pentru viitor. Este adevărat că volumul de informații este mare și poate părea copleșitor pentru copii, dar este important ca, prin intermediul acestor resurse, ei să se apropie de faptele și evenimentele din trecut.

    • Am realizat această resursă in H5p pentru clasa pe care o coordonez, clasa a IV-a. Calendarul creat în formatul propus de platformă propune ca fiecare fereastra să fie deschisă în fiecare zi, începând cu 1 Decembrie și terminînd cu ziua de  Ajun, 24 decembrie.  Cele 24 de provocări sunt interactive și interdisciplinare. Prin intermediul sarcinilor pentru fiecare zi, copiii descoperă frumusețea acestei perioade a anului. Aceștia recită poezii, ascultă piese specifice de Crăciun, urmăresc videoclipuri, accesând linkuri, realizează decorațiuni de Crăciun sau prepară turtă dulce în familie,urmărind tutoriale , fac un puzzle pe care l-am creat pentru ei în aplicația specifică. Am avut în vedere să propun provocări cât mai variate și atractive, care să implice, de multe ori și membrii familiei copiilor. Aceste idei se concentrează pe coeziunea familială și învățarea distractivă.  

    • Resursa este realizată in H5p și se adresează elevilor de clasa a II-a. Jocul se poate folosi in etapa de evaluare a lecției de Matematică și explorarea mediului, partea referitoare la părțile plantei. acest tip de activitate este agreată de către elevi, deoarece primesc feedback imediat. Consider că am realizat un conținut interactiv, această resursă putînd fi reutilizată. Prin intermediul ei am transformat materiale statice în adevărate experiențe de învățare mai atractive pentru copii.