Contur secțiune

    • Informații despre resursa creată
      Prof. Dan Elena
      Școala Gimnazială Romuli

      Titlul resursei:

      Iapa lui Vodă de Mihail Sadoveanu
      https://padlet.com/elenadan/mihail-sadoveanu-iapa-lui-vo
      d-97e7zk1526n5cbim

      Clasă:

      Clasa a VIII-a

      Disciplina:

      Limba și literatura română

      Tipul lecției

      Predare și însușire de cunoștințe/ evaluare

      Obiective de învățare vizate

      La finalul lecției elevul va fi capabil ;
      *să recunoască trăsăturile textului narativ/epic;
      *să caracterizeze personajele textului;
      *să realizeze rezumatul textului;
      *să identifice, autorul, naratorul și personajele, dar și
      tiparele textuale;
      *să -și testeze cunoștințele despre textul literar, printr-un
      joc interactiv:

      Descrierea resursei / Context
      Prezintați pe scurt cum
      va fi folosită resursa:
      online, hibrid, în clasă, în
      echipe etc.

      Resursa se poate folosi ca material suport în predarea și
      consolidarea cunoștințelor, dar și ca material de studiu
      individual, oferit elevului ca temă acasă.
      Poate fi utilizată și on line prin accesarea link-ului, dar și
      ca PDF.
      Pentru lucrul pe grupe se poate utiliza secvențial;
      Ex. GR1-
      Identifică tema și momentele subiectului literar;
      Gr 2- Caracterizează personajul/identifică tipurile de
      caracterizare (directă, indirectă).
      Gr 3- Realizează în 8-10 rânduri, rezumatul textului.
      Gr 4- Identifică prin joc, trăsăturile textului narativ literar.

      Resurse necesare

      Calculator, internet, telefon, tabletă, fișe de lucru,
      instrumente de scris...și link-ul resursei;
      https://padlet.com/elenadan/mihail-sadoveanu-iapa-lui-vo
      d-97e7zk1526n5cbim

    • PROIECT DIDACTIC

       

       

       

      Unitatea de învăţământ: Școala Gimnazială Romuli

      Profesor: Dan Elena

      Data: 17.03.2025

      Clasa: a VI-a

      Aria curriculară: Limbă și comunicare

      Disciplina: Limba și literatura română

      Tema generală: Eu și lumea din jurul meu

      Unitatea de învățare: Pasiuni. Hobby-uri

      Subiectul: Cazurile substantivului

      Tipul lecţiei: recapitulare-sistematizare

      Timp alocat: 50 de minute

       

      Competenţe generale:

      4. Utilizarea corectă, adecvată şi eficientă a limbii în procesul comunicării orale și scrise.

       

      Competenţe specifice

      Domenii de conţinut/Conţinuturi

      4.1. Utilizarea structurilor sintactice şi morfologice de bază ale limbii române standard pentru înţelegerea şi exprimarea corectă şi precisă a intenţiilor comunicative

       

       

       

      Substantivul. Felul. Cazul. Punctuaţia vocativului. Corelarea funcției sintactice cu cazul morfologic.

      4.2. Aplicarea conştientă a achiziţiilor lexicale şi semantice de bază, din limba română standard, pentru exprimarea corectă a intenţiei communicative.

       

      4.4. Utilizarea deprinderilor dobândite pentru monitorizarea corectitudinii comunicării, prin raportarea la normă

        

      Obiective operaționale:

       

      O1: să recunoască cazul unor substantive în anumite contexte date.; ( corelare cu CG 4 și CS 4.1)

      O2: să asocieze funcția sintactică cu cazul morfologic; (corelare cu CG 4 și CS 4.2)

      O3: să identifice greșelile de exprimare din anumite contexte date; ( corelare cu CG. 4 și C.S 4.4)

      O4: să alcătuiască propoziții în care un substantiv să îndeplinescă funcția sintactică indicată; (corelare cu CG 4 și CS 4.1 și 4.2)

       

      Activităţi de învăţare:

       

      A1: activități de recunoaștere a cazurilor unor substantive în anumite contexte date ;

      ( corelare cu O1)

      A2: exerciții de asociere a funcției sintactice cu cazul morfologic; (corelare cu O2)

      A3: activități de identificare a greșelilor de exprimare din anumite contexte date ; ( corelare cu O3)

      A4: exerciții de alcătuire de propoziții în care un substantiv să îndeplinescă funcția sintactică indicată;(corelare cu O4)

       

       

       

       

       

      STRATEGIA DIDACTICĂ:

       

      Metode şi procedee didactice:  conversaţia euristică, expunerea, exercițiul, jocul interactiv,plansă.

       

      Forme de organizare a activităţii: activitate frontală, individuală;

       

      Metode şi tehnici de evaluare:  aprecierea verbală a răspunsurilor, autoevaluarea, aprecierea cu note.

       

       

      Resurse:

      a.     umane: 23 elevi clasei a VI-a  cu ritmuri apropiate de învăţare;

      b.     materiale / mijloace de învăţământ: catalogul școlar , auxiliarul didactic, fișe de lucru, caietele elevilor, laptop, videoproiector, jocuri didactice de tip Wordwall, Learning-Apps, educatieinteractiva.md.

      c.      de timp: 50 de minute.

       

      Locul desfăşurării activităţii: sala de clasă.

       

       

       

       

       

      BIBLIOGRAFIE

       

      1.     CHEROIU, Mariana, KUTTESCH, Nicoleta, 2019, Limba și literatura română.

      2.     DOBRA, Sofia, 2021,  Cartea mea de gramatică: clasa a VI-a , București : Editura Art Educațional,

      3.     PANĂ, Dindelegani, Gabriela (coordonator), 2019, Gramatica limbii române pentru gimnaziu, Editura Univers Enciclopedic Gold, București.

       

       

      *** Programa şcolară pentru disciplina Limba şi literatura română, clasele a V-a – a VIII-a,  Bucureşti, 2017.

       

       

        https://padlet.com/elenadan/substantivul-cazurile-k76pquqbuv9o5axt