Curs Bulz Elena
Contur secțiune
-
-
Informații despre resursa creată
Prof. Dan Elena
Școala Gimnazială RomuliTitlul resursei:
Iapa lui Vodă de Mihail Sadoveanu
https://padlet.com/elenadan/mihail-sadoveanu-iapa-lui-vo
d-97e7zk1526n5cbimClasă:
Clasa a VIII-a
Disciplina:
Limba și literatura română
Tipul lecției
Predare și însușire de cunoștințe/ evaluare
Obiective de învățare vizate
La finalul lecției elevul va fi capabil ;
*să recunoască trăsăturile textului narativ/epic;
*să caracterizeze personajele textului;
*să realizeze rezumatul textului;
*să identifice, autorul, naratorul și personajele, dar și
tiparele textuale;
*să -și testeze cunoștințele despre textul literar, printr-un
joc interactiv:Descrierea resursei / Context
Prezintați pe scurt cum
va fi folosită resursa:
online, hibrid, în clasă, în
echipe etc.Resursa se poate folosi ca material suport în predarea și
consolidarea cunoștințelor, dar și ca material de studiu
individual, oferit elevului ca temă acasă.
Poate fi utilizată și on line prin accesarea link-ului, dar și
ca PDF.
Pentru lucrul pe grupe se poate utiliza secvențial;
Ex. GR1-
Identifică tema și momentele subiectului literar;
Gr 2- Caracterizează personajul/identifică tipurile de
caracterizare (directă, indirectă).
Gr 3- Realizează în 8-10 rânduri, rezumatul textului.
Gr 4- Identifică prin joc, trăsăturile textului narativ literar.Resurse necesare
Calculator, internet, telefon, tabletă, fișe de lucru,
instrumente de scris...și link-ul resursei;
https://padlet.com/elenadan/mihail-sadoveanu-iapa-lui-vo
d-97e7zk1526n5cbim -
PROIECT DIDACTIC
Unitatea de învăţământ: Școala Gimnazială Romuli
Profesor: Dan Elena
Data: 17.03.2025
Clasa: a VI-a
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Disciplina: Limba și literatura română
Tema generală: Eu și lumea din jurul meu
Unitatea de învățare: Pasiuni. Hobby-uri
Subiectul: Cazurile substantivului
Tipul lecţiei: recapitulare-sistematizare
Timp alocat: 50 de minute
Competenţe generale:
4. Utilizarea corectă, adecvată şi eficientă a limbii în procesul comunicării orale și scrise.
Competenţe specifice
Domenii de conţinut/Conţinuturi
4.1. Utilizarea structurilor sintactice şi morfologice de bază ale limbii române standard pentru înţelegerea şi exprimarea corectă şi precisă a intenţiilor comunicative
Substantivul. Felul. Cazul. Punctuaţia vocativului. Corelarea funcției sintactice cu cazul morfologic.
4.2. Aplicarea conştientă a achiziţiilor lexicale şi semantice de bază, din limba română standard, pentru exprimarea corectă a intenţiei communicative.
4.4. Utilizarea deprinderilor dobândite pentru monitorizarea corectitudinii comunicării, prin raportarea la normă
Obiective operaționale:
O1: să recunoască cazul unor substantive în anumite contexte date.; ( corelare cu CG 4 și CS 4.1)
O2: să asocieze funcția sintactică cu cazul morfologic; (corelare cu CG 4 și CS 4.2)
O3: să identifice greșelile de exprimare din anumite contexte date; ( corelare cu CG. 4 și C.S 4.4)
O4: să alcătuiască propoziții în care un substantiv să îndeplinescă funcția sintactică indicată; (corelare cu CG 4 și CS 4.1 și 4.2)
Activităţi de învăţare:
A1: activități de recunoaștere a cazurilor unor substantive în anumite contexte date ;
( corelare cu O1)
A2: exerciții de asociere a funcției sintactice cu cazul morfologic; (corelare cu O2)
A3: activități de identificare a greșelilor de exprimare din anumite contexte date ; ( corelare cu O3)
A4: exerciții de alcătuire de propoziții în care un substantiv să îndeplinescă funcția sintactică indicată;(corelare cu O4)
STRATEGIA DIDACTICĂ:
Metode şi procedee didactice: conversaţia euristică, expunerea, exercițiul, jocul interactiv,plansă.
Forme de organizare a activităţii: activitate frontală, individuală;
Metode şi tehnici de evaluare: aprecierea verbală a răspunsurilor, autoevaluarea, aprecierea cu note.
Resurse:
a. umane: 23 elevi clasei a VI-a cu ritmuri apropiate de învăţare;
b. materiale / mijloace de învăţământ: catalogul școlar , auxiliarul didactic, fișe de lucru, caietele elevilor, laptop, videoproiector, jocuri didactice de tip Wordwall, Learning-Apps, educatieinteractiva.md.
c. de timp: 50 de minute.
Locul desfăşurării activităţii: sala de clasă.
BIBLIOGRAFIE
1. CHEROIU, Mariana, KUTTESCH, Nicoleta, 2019, Limba și literatura română.
2. DOBRA, Sofia, 2021, Cartea mea de gramatică: clasa a VI-a , București : Editura Art Educațional,
3. PANĂ, Dindelegani, Gabriela (coordonator), 2019, Gramatica limbii române pentru gimnaziu, Editura Univers Enciclopedic Gold, București.
*** Programa şcolară pentru disciplina Limba şi literatura română, clasele a V-a – a VIII-a, Bucureşti, 2017.
https://padlet.com/elenadan/substantivul-cazurile-k76pquqbuv9o5axt