Skip to main content
Pedagogie - UB
  • Home
  • More
  • Biblioteca
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Română ‎(ro)‎
You are currently using guest access
Log in
Pedagogie - UB
Home
Expand all Collapse all
  1. Dashboard
  2. bulz_elena_2025_UNIBUC_Seria A02_Grupa A022_528
  3. General
  4. CAZURILE SUBSTANTIVELOR

CAZURILE SUBSTANTIVELOR

Completion requirements

PROIECT DIDACTIC

 

 

 

Unitatea de învăţământ: Școala Gimnazială Romuli

Profesor: Dan Elena

Data: 17.03.2025

Clasa: a VI-a

Aria curriculară: Limbă și comunicare

Disciplina: Limba și literatura română

Tema generală: Eu și lumea din jurul meu

Unitatea de învățare: Pasiuni. Hobby-uri

Subiectul: Cazurile substantivului

Tipul lecţiei: recapitulare-sistematizare

Timp alocat: 50 de minute

 

Competenţe generale:

4. Utilizarea corectă, adecvată şi eficientă a limbii în procesul comunicării orale și scrise.

 

Competenţe specifice

Domenii de conţinut/Conţinuturi

4.1. Utilizarea structurilor sintactice şi morfologice de bază ale limbii române standard pentru înţelegerea şi exprimarea corectă şi precisă a intenţiilor comunicative

 

 

 

Substantivul. Felul. Cazul. Punctuaţia vocativului. Corelarea funcției sintactice cu cazul morfologic.

4.2. Aplicarea conştientă a achiziţiilor lexicale şi semantice de bază, din limba română standard, pentru exprimarea corectă a intenţiei communicative.

 

4.4. Utilizarea deprinderilor dobândite pentru monitorizarea corectitudinii comunicării, prin raportarea la normă

  

Obiective operaționale:

 

O1: să recunoască cazul unor substantive în anumite contexte date.; ( corelare cu CG 4 și CS 4.1)

O2: să asocieze funcția sintactică cu cazul morfologic; (corelare cu CG 4 și CS 4.2)

O3: să identifice greșelile de exprimare din anumite contexte date; ( corelare cu CG. 4 și C.S 4.4)

O4: să alcătuiască propoziții în care un substantiv să îndeplinescă funcția sintactică indicată; (corelare cu CG 4 și CS 4.1 și 4.2)

 

Activităţi de învăţare:

 

A1: activități de recunoaștere a cazurilor unor substantive în anumite contexte date ;

( corelare cu O1)

A2: exerciții de asociere a funcției sintactice cu cazul morfologic; (corelare cu O2)

A3: activități de identificare a greșelilor de exprimare din anumite contexte date ; ( corelare cu O3)

A4: exerciții de alcătuire de propoziții în care un substantiv să îndeplinescă funcția sintactică indicată;(corelare cu O4)

 

 

 

 

 

STRATEGIA DIDACTICĂ:

 

Metode şi procedee didactice:  conversaţia euristică, expunerea, exercițiul, jocul interactiv,plansă.

 

Forme de organizare a activităţii: activitate frontală, individuală;

 

Metode şi tehnici de evaluare:  aprecierea verbală a răspunsurilor, autoevaluarea, aprecierea cu note.

 

 

Resurse:

a.     umane: 23 elevi clasei a VI-a  cu ritmuri apropiate de învăţare;

b.     materiale / mijloace de învăţământ: catalogul școlar , auxiliarul didactic, fișe de lucru, caietele elevilor, laptop, videoproiector, jocuri didactice de tip Wordwall, Learning-Apps, educatieinteractiva.md.

c.      de timp: 50 de minute.

 

Locul desfăşurării activităţii: sala de clasă.

 

 

 

 

 

BIBLIOGRAFIE

 

1.     CHEROIU, Mariana, KUTTESCH, Nicoleta, 2019, Limba și literatura română.

2.     DOBRA, Sofia, 2021,  Cartea mea de gramatică: clasa a VI-a , București : Editura Art Educațional,

3.     PANĂ, Dindelegani, Gabriela (coordonator), 2019, Gramatica limbii române pentru gimnaziu, Editura Univers Enciclopedic Gold, București.

 

 

*** Programa şcolară pentru disciplina Limba şi literatura română, clasele a V-a – a VIII-a,  Bucureşti, 2017.

 

 

  https://padlet.com/elenadan/substantivul-cazurile-k76pquqbuv9o5axt

You are currently using guest access (Log in)
Data retention summary
Get the mobile app
Powered by Moodle