Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Politica de confidențialitate a acestei platforme
  • Politica privind modulele cookie utilizate
Continue
x
Pedagogie - UB
  • Home
  • Library
  • More
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Română ‎(ro)‎
You are currently using guest access
Log in
Pedagogie - UB
Home Library
Expand all Collapse all
  1. Dashboard
  2. arsene_daniela_2025_UNIBUC_Seria A04_Grupa A041_757
  3. General
  4. Cuvinte cu înțeles asemănător SINONIME

Cuvinte cu înțeles asemănător SINONIME

Completion requirements

Competența legată de recunoașterea și folosirea sinonimelor, antonimelor și omonimelor apare în curriculumul național pentru învățământul primar în România, în mod explicit începând cu clasa a III-a.


În clasa a III-a, programa școlară la Limba și literatura română prevede explicit, la competențele specifice și conținuturi, lucrul cu sinonime, antonime și omonime, în cadrul:

·        îmbogățirii vocabularului,

·        dezvoltării exprimării orale și scrise,

·        jocurilor de cuvinte și exercițiilor lexicale.

De regulă, aceste noțiuni sunt introduse gradual:

·        Clasa a II-a: se pregătește terenul prin activități de observare a sensurilor cuvintelor și a folosirii corecte în contexte, dar nu apare formal cerința de sinonime / antonime / omonime.

·        Clasa a III-a: se învață efectiv sinonimele și antonimele, iar omonimele sunt introduse de asemenea.

·        Clasa a IV-a: se consolidează și se extind aceste cunoștințe, prin exerciții mai variate și compuneri în care elevii folosesc sinonime și antonime pentru a evita repetițiile.

You are currently using guest access (Log in)
Data retention summary
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle