Sari la conţinutul principal
Dacă continuați să navigați pe acest site, sunteți de acord cu politicile noastre:
  • Politica de confidențialitate a acestei platforme
  • Politica privind modulele cookie utilizate
Continuare
x
Pedagogie - UB
  • Acasă
  • Bibliotecă
  • Mai mult
Română ‎(ro)‎
English ‎(en)‎ Română ‎(ro)‎
În prezent folosiți accesul pentru vizitatori
Conectare
Pedagogie - UB
Acasă Bibliotecă
Extinde toate secțiunile Restrânge toate secțiunile
  1. Tablou de bord
  2. arsene_daniela_2025_UNIBUC_Seria A04_Grupa A041_757
  3. General
  4. Cuvinte cu înțeles opus ANTONIME

Cuvinte cu înțeles opus ANTONIME

Cerințe pentru finalizare

Competența legată de recunoașterea și folosirea sinonimelor, antonimelor și omonimelor apare în curriculumul național pentru învățământul primar în România, în mod explicit începând cu clasa a III-a.


În clasa a III-a, programa școlară la Limba și literatura română prevede explicit, la competențele specifice și conținuturi, lucrul cu sinonime, antonime și omonime, în cadrul:

·        îmbogățirii vocabularului,

·        dezvoltării exprimării orale și scrise,

·        jocurilor de cuvinte și exercițiilor lexicale.

De regulă, aceste noțiuni sunt introduse gradual:

·        Clasa a II-a: se pregătește terenul prin activități de observare a sensurilor cuvintelor și a folosirii corecte în contexte, dar nu apare formal cerința de sinonime / antonime / omonime.

·        Clasa a III-a: se învață efectiv sinonimele și antonimele, iar omonimele sunt introduse de asemenea.

·        Clasa a IV-a: se consolidează și se extind aceste cunoștințe, prin exerciții mai variate și compuneri în care elevii folosesc sinonime și antonime pentru a evita repetițiile.

În prezent folosiți accesul pentru vizitatori (Conectare)
Rezumatul păstrării datelor
Politici utilizare site
Obțineți aplicația mobilă
Furnizat de Moodle