Sari la conţinutul principal
Dacă continuați să navigați pe acest site, sunteți de acord cu politicile noastre:
  • Politica de confidențialitate a acestei platforme
  • Politica privind modulele cookie utilizate
Continuare
x
Pedagogie - UB
  • Acasă
  • Bibliotecă
  • Mai mult
Română ‎(ro)‎
English ‎(en)‎ Română ‎(ro)‎
În prezent folosiți accesul pentru vizitatori
Conectare
Pedagogie - UB
Acasă Bibliotecă
Extinde toate secțiunile Restrânge toate secțiunile
  1. Tablou de bord
  2. militaru_claudia_daniela_2025_UNIBUC_Seria A01_Grupa A011_402
  3. General
  4. PRONUMELE – RECAPITULARE

PRONUMELE – RECAPITULARE

Cerințe pentru finalizare

TITLUL LECȚIEI        

PRONUMELE – RECAPITULARE

Disciplina          Limba și literatura română

Clasa    a VII-a

Intervalul de vârstă şi nivelul  elevilor    12–13 ani, nivel mediu

Caracteristici speciale ale elevilor          Stiluri de învățare variate (vizual, auditiv); un elev cu dificultăți de concentrare – sarcini diferențiate.

Nume și prenume :          COMAN CLAUDIA DANIELA

Școala :  ȘCOALA GIMNAZIALĂ GURA OCNIȚEI,DÂMBOVIȚA

Accentul în învățare al lecției?

    Consolidarea și aplicarea noțiunilor gramaticale despre pronume,utilizând metode digitale interactive.

Subiectul lecției : Pronumele-recapitulare

Obiective operaționale :  1. Să identifice pronumele în enunțuri.

2. Să clasifice pronumele: personal, de întărire, interogativ,relativ etc.

3. Să aplice cunoștințele într-un exercițiu interactiv.

4. Să se autoevalueze și să reflecteze asupra greșelilor.

Cuvinte cheie :   pronume, clasificare, parte de vorbire, substituire, enunț

Metode: conversație euristică, exercițiu interactiv, reflecție, discuție

Descriere RED  Resursă educațională interactivă despre pronume, realizată pe platforma Moodle cu H5P. Elevii clasifică tipuri de pronume în contexte date și primesc feedback imediat.

Descrierea resursei :Exercițiu online în care elevii identifică și clasifică pronumele din enunțuri. 

Timp estimat:30-40 de minute

Descrierea narativă a activităților de învățare  din lecție- pas cu pas organizare şi structură:

1. Captarea atenției prin întrebări despre părți de vorbire.

2. Anunțarea temei și a obiectivelor.

3. Recapitulare: ce este un pronume și ce înlocuiește?

4. Activitate practică digitală – exercițiu .

5. Discuție despre greșelile frecvente.

6. Reflecție personală: ce am înțeles, ce a fost dificil?

7. Concluzii și temă: 10 enunțuri care conțin tipuri diferite de pronume.

Metode de evaluare :  feedback digital, observație directă, discuție, reflecție

Accentul în învățare al lecției?

    Consolidarea și aplicarea noțiunilor gramaticale despre pronume , utilizând metode digitale interactive.

Cunoștințe anterioare :    noțiunea de pronume, substantivul, clasificarea părților de vorbire

Spațiu şi materiale :    sală de clasă digitalizată, dispozitive conectate la internet

Aplicații implicate :   H5P

Infrastructură/ echipament :   telefoane/tablete/laptopuri cu internet

Tip de resurse de învățare:          resursă educațională deschisă (RED), digitală

Resurse de Timp / Spațiu  :         40 minute / în clasă

Alte aspecte care trebuie luate în considerare :sarcini diferențiate pentru elevii cu CES, claritate în cerințe

BIBLIOGRAFIE:

Programa școlară pentru limba și literatura română, clasa a VII-a

- Manual de limba română, clasa a VII-a,Artklett

 

În prezent folosiți accesul pentru vizitatori (Conectare)
Rezumatul păstrării datelor
Politici utilizare site
Obțineți aplicația mobilă
Furnizat de Moodle