Contur secțiune

    • TITLUL LECȚIEI        

      PRONUMELE – RECAPITULARE

      Disciplina          Limba și literatura română

      Clasa    a VII-a

      Intervalul de vârstă şi nivelul  elevilor    12–13 ani, nivel mediu

      Caracteristici speciale ale elevilor          Stiluri de învățare variate (vizual, auditiv); un elev cu dificultăți de concentrare – sarcini diferențiate.

      Nume și prenume :          COMAN CLAUDIA DANIELA

      Școala ȘCOALA GIMNAZIALĂ GURA OCNIȚEI,DÂMBOVIȚA

      Accentul în învățare al lecției?

          Consolidarea și aplicarea noțiunilor gramaticale despre pronume,utilizând metode digitale interactive.

      Subiectul lecției : Pronumele-recapitulare

      Obiective operaționale :  1. Să identifice pronumele în enunțuri.

      2. Să clasifice pronumele: personal, de întărire, interogativ,relativ etc.

      3. Să aplice cunoștințele într-un exercițiu interactiv.

      4. Să se autoevalueze și să reflecteze asupra greșelilor.

      Cuvinte cheie :   pronume, clasificare, parte de vorbire, substituire, enunț

      Metode: conversație euristică, exercițiu interactiv, reflecție, discuție

      Descriere RED  Resursă educațională interactivă despre pronume, realizată pe platforma Moodle cu H5P. Elevii clasifică tipuri de pronume în contexte date și primesc feedback imediat.

      Descrierea resursei :Exercițiu online în care elevii identifică și clasifică pronumele din enunțuri. 

      Timp estimat:30-40 de minute

      Descrierea narativă a activităților de învățare  din lecție- pas cu pas organizare şi structură:

      1. Captarea atenției prin întrebări despre părți de vorbire.

      2. Anunțarea temei și a obiectivelor.

      3. Recapitulare: ce este un pronume și ce înlocuiește?

      4. Activitate practică digitală – exercițiu .

      5. Discuție despre greșelile frecvente.

      6. Reflecție personală: ce am înțeles, ce a fost dificil?

      7. Concluzii și temă: 10 enunțuri care conțin tipuri diferite de pronume.

      Metode de evaluarefeedback digital, observație directă, discuție, reflecție

      Accentul în învățare al lecției?

          Consolidarea și aplicarea noțiunilor gramaticale despre pronume , utilizând metode digitale interactive.

      Cunoștințe anterioare :    noțiunea de pronume, substantivul, clasificarea părților de vorbire

      Spațiu şi materiale :    sală de clasă digitalizată, dispozitive conectate la internet

      Aplicații implicate :   H5P

      Infrastructură/ echipament :   telefoane/tablete/laptopuri cu internet

      Tip de resurse de învățare:          resursă educațională deschisă (RED), digitală

      Resurse de Timp / Spațiu  :         40 minute / în clasă

      Alte aspecte care trebuie luate în considerare :sarcini diferențiate pentru elevii cu CES, claritate în cerințe

      BIBLIOGRAFIE:

      Programa școlară pentru limba și literatura română, clasa a VII-a

      - Manual de limba română, clasa a VII-a,Artklett