Curs Militaru Claudia Daniela
Contur secțiune
-
-
TITLUL LECȚIEI
PRONUMELE – RECAPITULARE
Disciplina Limba și literatura română
Clasa a VII-a
Intervalul de vârstă şi nivelul elevilor 12–13 ani, nivel mediu
Caracteristici speciale ale elevilor Stiluri de învățare variate (vizual, auditiv); un elev cu dificultăți de concentrare – sarcini diferențiate.
Nume și prenume : COMAN CLAUDIA DANIELA
Școala : ȘCOALA GIMNAZIALĂ GURA OCNIȚEI,DÂMBOVIȚA
Accentul în învățare al lecției?
Consolidarea și aplicarea noțiunilor gramaticale despre pronume,utilizând metode digitale interactive.
Subiectul lecției : Pronumele-recapitulare
Obiective operaționale : 1. Să identifice pronumele în enunțuri.
2. Să clasifice pronumele: personal, de întărire, interogativ,relativ etc.
3. Să aplice cunoștințele într-un exercițiu interactiv.
4. Să se autoevalueze și să reflecteze asupra greșelilor.
Cuvinte cheie : pronume, clasificare, parte de vorbire, substituire, enunț
Metode: conversație euristică, exercițiu interactiv, reflecție, discuție
Descriere RED Resursă educațională interactivă despre pronume, realizată pe platforma Moodle cu H5P. Elevii clasifică tipuri de pronume în contexte date și primesc feedback imediat.
Descrierea resursei :Exercițiu online în care elevii identifică și clasifică pronumele din enunțuri.
Timp estimat:30-40 de minute
Descrierea narativă a activităților de învățare din lecție- pas cu pas organizare şi structură:
1. Captarea atenției prin întrebări despre părți de vorbire.
2. Anunțarea temei și a obiectivelor.
3. Recapitulare: ce este un pronume și ce înlocuiește?
4. Activitate practică digitală – exercițiu .
5. Discuție despre greșelile frecvente.
6. Reflecție personală: ce am înțeles, ce a fost dificil?
7. Concluzii și temă: 10 enunțuri care conțin tipuri diferite de pronume.
Metode de evaluare : feedback digital, observație directă, discuție, reflecție
Accentul în învățare al lecției?
Consolidarea și aplicarea noțiunilor gramaticale despre pronume , utilizând metode digitale interactive.
Cunoștințe anterioare : noțiunea de pronume, substantivul, clasificarea părților de vorbire
Spațiu şi materiale : sală de clasă digitalizată, dispozitive conectate la internet
Aplicații implicate : H5P
Infrastructură/ echipament : telefoane/tablete/laptopuri cu internet
Tip de resurse de învățare: resursă educațională deschisă (RED), digitală
Resurse de Timp / Spațiu : 40 minute / în clasă
Alte aspecte care trebuie luate în considerare :sarcini diferențiate pentru elevii cu CES, claritate în cerințe
BIBLIOGRAFIE:
Programa școlară pentru limba și literatura română, clasa a VII-a
- Manual de limba română, clasa a VII-a,Artklett