Miijloace de transport - resursă realizată în Livresq
Prin activitatea interactivă realizată în Livresq mi-am propus aprofundarea și evaluarea cunoștințelor dobândite de copii despre mijloacele de transport, iar îmbinarea tipurilor diverse de resurse vor contribui la motivarea copiilor și păstrarea interesului pe parcursul activității.
|
TITLUL LECȚIEI |
Mjloace de transport |
||
|
Disciplina |
Educație timpurie |
||
|
Informații despre elevi? |
|||
|
Clasa |
Grupa mare |
||
|
Intervalul de vârstă şi nivelul elevilor |
5-6 ani Nivel de dezvoltare corespunzător grupei mari |
||
|
Caracteristici speciale ale elevilor |
Copiii din grupa pe care o coordonez sunt exploratori curioși cu o imaginație bogată și o dorință tot mai mare de independență. Ei învață să coopereze și să înțeleagă reguli simple, fiind entuziasmați de pregătirea pentru școală și dezvoltând o gândire mai logică și o exprimare verbală tot mai clară. |
||
|
Autor profesor[1] |
|||
|
Nume și prenume |
MACHIDON (TĂBĂCARU) C. ECATERINA |
||
|
Școala |
ȘCOALA GIMNAZIALĂ CORNII DE SUS, județul Bacău |
||
|
Accentul în învățare al lecției? |
|||
|
Subiectul lecției |
Mijloace de transport |
||
|
Obiective operaționale |
Competență generală: E. Dezvoltarea cognitivă și cunoașterea lumii Competența specifică vizată prioritar: E.3. Caracteristici structurale și funcționale ale lumii înconjurătoare Obiective operaționale: - Să denumească mijloacele de transport comune (mașină, autobuz, tren, avion, vapor); - Să clasifice mijloacele de transport în funcție de mediul în care se deplasează (terestru, aerian, acvatic); - Să cunoască rolul mijloacelor de transport în viața noastră |
||
|
Cuvinte cheie |
transport, mijloc, vehicul |
||
|
Metode |
conversaţia, explicaţia, demonstrația, exerciţiul, jocul, metoda IAC (instruirea asistată de calculator), învăţarea prin descoperire, problematizarea, brainstorming |
||
|
Descriere RED |
https://library.livresq.com/details/67e17a756e8e3a0009643397 |
||
|
Descrierea resursei |
Descriere narativă |
Prin activitatea interactivă realizată în Livresq mi-am propus aprofundarea și evaluarea cunoștințelor dobândite de copii despre mijloacele de transport, iar îmbinarea tipurilor diverse de resurse vor contribui la motivarea copiilor și păstrarea interesului pe parcursul activității. |
|
|
Scopul si obiectivele resursei |
Scopul: verificarea cunoștințelor referitoare la principalele mijloace de transport; Obiective: să identifice mijloacele de transport pe baza imaginilor, ghicitorilor, etc. prezentate; să realizeze corespondența dintre vehicul si aspectele caracteristice ale acestuia. |
||
|
|
Timp estimat 20 minute |
||
|
Descrierea narativă a activităților de învățare din lecție- pas cu pas organizare şi structură
|
Resursa Livresq reprezintă secvența de introducere a unui proiect tematic cu durata de o săptămână care va avea loc sincron, în sala de grupă, care are ca temă de studiu mijloace de transport. După prezentarea temei săptămânale și a temei zilei, se organizează un scurt brainstorming pentru clarificarea aspectelor cunoscute de copii despre tema investigată și ce vor să afle. Prin utilizarea unui limbaj accesibil și prin folosirea întrebărilor deschise, educatoarea anunță faptul că explorarea temei se face pe tot parcursul săptămânii, prin exersarea abilităților din toate domeniilor de dezvoltare, prin materiale și activități în toate centrele. Prima secvență din activitatea propriu-zisă de predare-învățare se construiește prin reactualizarea împreună cu copiii a informațiilor cunoscute despre mijloacele de transport. Cunoștințele despre autovehicule vor fi verificate și consolidate prin prezentarea unui material video. Pentru asigurarea înțelegerii, vizionarea este urmată de întrebări pentru înțelegere. A doua secvență a învățării se bazează pe prezentarea de imagini cu diferite mijloace de transport și discutarea despre caracteristicile fiecăruia. Se poartă discuții cu copiii unde circulă fiecare mijloc de transport (pe șosea, pe calea ferată, în aer, pe apă). Tranziție către activitățile din centre/ jocuri și activități liber alese se poate realiza prin introducerea unui cântec în care sunt reluate câteva elemente din activitate. Momentele petrecute de copii în fața ecranelor vor fie echilibrate cu activități de mișcare, activități fizice și în aer liber! |
|
|
|
|
|
||
|
Metode de evaluare |
Aprecieri generale și individuale Observarea comportamentului preșcolarilor Timpul de execuție a sarcinilor jocului digital |
||
|
Care sunt nevoile elevilor pentru a putea atinge obiectivele învățării? |
|||
|
Cunoștințe anterioare |
Proiectul tematic în desfășurare le dă ocazia preșcolarilor să constate, pe baza experimentului sau a observaţiei nemijlocite, care sunt mijloacele de transport care circulă pe uscat, prin aer, pe apă. |
||
|
Spațiu şi materiale |
Sala de grupă Imagini, jetoane, tablă smart, Laptop |
||
|
Ce instrumente sunt necesare pentru a introduce resursa? |
|||
|
Aplicații |
Obligatoriu |
Google Chrome, Livresq, wordwaal, youtube |
|
|
Opțional |
Jigsaw Planet |
||
|
Infrastructură/ echipament |
Obligatoriu |
Tablă interactivă, laptop, telefon |
|
|
Opțional |
|
||
|
Tip de resurse de învățare |
Audio-video, exercițiu-joc, resurse digitale |
||
|
Resurse de Timp / Spațiu |
20 minute Sala de grupă |
||
|
Alte aspecte care trebuie luate în considerare |
|||
|
BIBLIOGRAFIE:https://youtu.be/rZjHmatdrLw?feature=shared |
|||