Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Politica de confidențialitate a acestei platforme
  • Politica privind modulele cookie utilizate
Continue
x
Pedagogie - UB
  • Home
  • Library
  • More
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Română ‎(ro)‎
You are currently using guest access
Log in
Pedagogie - UB
Home Library
Expand all Collapse all
  1. Dashboard
  2. machidon_ecaterina_2025_UNIBUC_Seria A12_Grupa A121_2119
  3. General
  4. Miijloace de transport - resursă realizată în Livresq

Miijloace de transport - resursă realizată în Livresq

Completion requirements

Prin activitatea interactivă realizată în Livresq mi-am propus aprofundarea și evaluarea cunoștințelor dobândite de copii despre mijloacele de transport, iar îmbinarea tipurilor diverse de resurse vor contribui la motivarea copiilor și păstrarea interesului pe parcursul activității.

TITLUL LECȚIEI

Mjloace de transport

Disciplina

 Educație timpurie

Informații despre elevi?

Clasa

 Grupa mare

Intervalul de vârstă şi nivelul  elevilor

 5-6 ani

Nivel de dezvoltare corespunzător grupei mari

Caracteristici speciale ale elevilor

 Copiii din grupa pe care o coordonez sunt exploratori curioși cu o imaginație bogată și o dorință tot mai mare de independență. Ei învață să coopereze și să înțeleagă reguli simple, fiind entuziasmați de pregătirea pentru școală și dezvoltând o gândire mai logică și o exprimare verbală tot mai clară.

Autor profesor[1]

Nume și prenume

 MACHIDON (TĂBĂCARU) C. ECATERINA

Școala

 ȘCOALA GIMNAZIALĂ CORNII DE SUS, județul Bacău

Accentul în învățare al lecției?

Subiectul lecției

Mijloace de transport

Obiective operaționale

Competență generală:                                                                               E. Dezvoltarea cognitivă și cunoașterea lumii

Competența specifică vizată prioritar:                                                E.3. Caracteristici structurale și funcționale ale lumii înconjurătoare

Obiective operaționale:

-        Să denumească mijloacele de transport comune (mașină, autobuz, tren, avion, vapor);

-        Să clasifice mijloacele de transport în funcție de mediul în care se deplasează (terestru, aerian, acvatic);

-        Să cunoască rolul mijloacelor de transport în viața noastră   

Cuvinte cheie

 transport, mijloc, vehicul

Metode

conversaţia, explicaţia, demonstrația, exerciţiul, jocul, metoda IAC (instruirea asistată de calculator), învăţarea prin descoperire, problematizarea, brainstorming

Descriere RED

https://library.livresq.com/details/67e17a756e8e3a0009643397

Descrierea resursei

Descriere narativă

Prin activitatea interactivă realizată în Livresq mi-am propus aprofundarea și evaluarea cunoștințelor dobândite de copii despre mijloacele de transport, iar îmbinarea tipurilor diverse de resurse vor contribui la motivarea copiilor și păstrarea interesului pe parcursul activității.

Scopul si obiectivele resursei

Scopul: verificarea cunoștințelor referitoare la principalele mijloace de transport;

Obiective: să identifice mijloacele de transport pe baza imaginilor, ghicitorilor, etc. prezentate; să realizeze corespondența dintre vehicul si aspectele caracteristice ale acestuia.                               

 

Timp estimat

20 minute

Descrierea narativă a activităților de învățare  din lecție- pas cu pas organizare şi structură

 

Resursa Livresq reprezintă secvența de introducere a unui proiect tematic cu durata de o săptămână care va avea loc sincron, în sala de grupă, care are ca temă de studiu mijloace de transport.

După prezentarea temei săptămânale și a temei zilei, se organizează un scurt brainstorming pentru clarificarea aspectelor cunoscute de copii despre tema investigată și ce vor să afle.

Prin utilizarea unui limbaj accesibil și prin folosirea întrebărilor deschise, educatoarea anunță faptul că explorarea temei se face pe tot parcursul săptămânii, prin exersarea abilităților din toate domeniilor de dezvoltare, prin materiale și activități în toate centrele.

Prima secvență din activitatea propriu-zisă de predare-învățare se construiește prin reactualizarea împreună cu copiii a informațiilor cunoscute despre mijloacele de transport. Cunoștințele despre autovehicule vor fi verificate și consolidate prin prezentarea unui material video. Pentru asigurarea înțelegerii, vizionarea este urmată de întrebări pentru înțelegere.

A doua secvență a învățării se bazează pe prezentarea de imagini cu diferite mijloace de transport și discutarea despre caracteristicile fiecăruia. Se poartă discuții cu copiii unde circulă fiecare mijloc de transport (pe șosea, pe calea ferată, în aer, pe apă).

Tranziție către activitățile din centre/ jocuri și activități liber alese se poate realiza prin introducerea unui cântec în care sunt reluate câteva elemente din activitate.

 Momentele petrecute de copii în fața ecranelor vor fie echilibrate cu activități de mișcare, activități fizice și în aer liber!

 

 

 

Metode de evaluare

Aprecieri generale și individuale

Observarea comportamentului preșcolarilor

Timpul de execuție a sarcinilor jocului digital

Care sunt nevoile elevilor pentru a putea atinge obiectivele învățării?

Cunoștințe anterioare

Proiectul tematic în desfășurare le dă ocazia preșcolarilor să constate, pe baza experimentului sau a observaţiei nemijlocite, care sunt mijloacele de transport care circulă pe uscat, prin aer, pe apă.

Spațiu şi materiale

Sala de grupă

Imagini, jetoane, tablă smart, Laptop

Ce instrumente sunt necesare pentru a introduce resursa?

Aplicații
 implicate

Obligatoriu

          Google Chrome, Livresq, wordwaal, youtube

Opțional

          Jigsaw Planet

Infrastructură/ echipament

Obligatoriu

Tablă interactivă, laptop, telefon

Opțional

 

Tip de resurse de învățare

Audio-video, exercițiu-joc, resurse digitale

Resurse de Timp / Spațiu

20 minute

Sala de grupă

Alte aspecte care trebuie luate în considerare

BIBLIOGRAFIE:https://youtu.be/rZjHmatdrLw?feature=shared

https://youtu.be/e3vIhzGjnZ4?feature=shared

https://wordwall.net/ro-ro/community/mijloace-transport

       

 



[1]  Prin aceasta confirmați că resursa este autentică, creată de dumneavoastră

Click on Miijloace de transport - resursă realizată în Livresq to open the resource.
You are currently using guest access (Log in)
Data retention summary
Policies
Get the mobile app
Powered by Moodle