Curs Stancu Alexandru
Contur secțiune
-
-
Acest test interactiv este conceput pentru a verifica și consolida cunoștințele elevilor din clasa VII-a despre continentele Asia și Africa, punând accent pe:
· Caracteristici geografice esențiale
· Țări și capitale importante
· Elemente de climă, relief și hidrografie
· Populație, resurse și activități economice
Testul conține întrebări cu răspunsuri multiple și imagini sugestive pentru a face învățarea mai atractivă și interactivă.
-
Resursa educațională digitală este realizată în Froggy Jumps, platforma Educaplay și se adresează elevilor din clasa a VIII-a, dar și cadrelor didactice. Această resursă constă într-un test interactiv din zece întrebări de tip grilă, util pentru evaluarea cunoștințelor referitoare la Organizarea teritorial-administrativă și Așezările urbane, evoluție și caracteristici actuale din România. Resursa contribuie la consolidarea şi sistematizarea cunoştinţelor referitoare la așezările urbane, evoluție și caracteristici actuale, organizarea administrativ-teritorială.
-
„Oceanul Planetar – componente și localizare. Dinamica apelor oceanice”. Această resursă este un material educativ vizual și informativ care explică într-un limbaj accesibil elevilor:
- structura Oceanului Planetar
- caracteristicile principale ale fiecărui ocean
- tipurile de mări
- terminologia legată de dinamica apelor marine și oceanice
- proprietățile fizice ale apelor oceanice
-
Resursa educațională digitală este realizată în Froggy Jumps, platforma Educaplay și se adresează elevilor din clasa a VIII-a, dar și cadrelor didactice.
Această resursă constă într-un test interactiv din zece întrebări de tip grilă, util pentru evaluarea cunoștințelor referitoare la Organizarea teritorial-administrativă și Așezările urbane, evoluție și caracteristici actuale din România.
Poate fi utilizată la clasă, în etapa de verificare a cunoștințelor din cadrul unei unități de învățare (test sumativ/evaluare Modulul IV), sau poate fi dat ca temă pentru acasă pentru a facilita învățarea și consolidarea informațiilor noi (se poate asigna ca temă pe Platformele Google Classroom, MicrosoftTeams sau DojoClass, inclusiv pe grupul de WhatsApp al clasei respective). Elevii vor introduce răspunsurile de pe propriile dispozitive (nu este necesar să aibă cont pe această platformă), iar la final pot vedea ce rezultat au obținut, fiind afișat clasamentul (punctajul maxim este de 100 de puncte).
Elevii primesc feedback imediat. Aplicația Froggy Jumps de pe platforma Educaplay permite vizualizarea itemilor rezolvați greșit, iar elevul poate relua testul. Această resursă permite un feedback rapid (la sfârșit este afișat clasamentul pentru cei care au rezolvat testul) și obiectiv, se desfășoară într-o manieră plăcută ce diminuează elementele de stres pe care le presupune un test clasic.
Valoarea pentru învățare a resursei digitale constă în consolidarea și sistematizarea cunoștințelor dobândite referitoare la Organizarea teritorial – administrativă și Așezările urbane, evoluție și caracteristici actuale prin rezolvarea unui test interactiv.
-
Resursa educațională a fost creată pe Platforma Curriki Studio - Joc de Memorie (potrivire de carduri/imagini), intitulată Potrivește navigatorul cu descoperirea geografică realizată. Acesta resursă va fi folosită în clasă, la tabla interactivă la evaluarea unității de învățare: Cunoașterea lumii în care trăim, subiectul lecției: Repere ale cunoașterii Terrei de la marile descoperiri geografice la explorarea modernă (Geogrfie clasa VI-a). Elevii trebuie să recunoască marii exploratori/navigatori europeni și descoperirile realizate de aceștia. Această resursă este folosită pentru consolidarea, recapitularea și evaluarea însușirii unor noțiuni de geografie într-o manieră atractivă pentru elevi, ce diminuează elementele de stres pe care le presupune un test sumativ.
-
Acest joc interactiv a fost realizat în Curriki Studio, o platformă intuitivă și prietenoasă pentru cadrele didactice și elevi. Activitatea propusă – „Căutare cuvinte: Tipuri de roci” – este concepută cu grijă pentru a susține învățarea într-un mod relaxat și captivant, fără presiune sau stres.
Instrucțiuni pentru elevi:
Găsește în grilă termenii care indică denumirile rocilor studiate la clasă! Cuvintele pot fi ascunse orizontal, vertical sau diagonal, în ambele sensuri (de la stânga la dreapta și invers, de sus în jos și invers).
Termeni de găsit (10 termeni):
ARGILĂ, NISIP, MARMURĂ, GHIPS, PETROL, SARE, CĂRBUNE, DIAMANT, BAZALT, CALCAR etc. Această activitate este ideală ca recapitulare la finalul unității de învățare sau reactualizare a cunoștințelor la începutul lecției despre tipurile de roci: Geografie, clasa a V-a, Litosfera: caracteristici și importanță.
Beneficiile activității:
- Promovează recapitularea noțiunilor într-un mod ludic și accesibil
- Oferă o pauză activă în cadrul lecțiilor tradiționale
- Încurajează cooperarea între elevi prin joc în echipă
- Favorizează autonomia, elevii pot lucra individual sau în perechi
- Reduce anxietatea legată de „evaluare”, fiind o activitate informală
-
Această activitate pentru geografie clasa a V-a ne arăta detalii despre atmosfera Terrei, stratul de gaz care înconjoară planeta noastră și susține viața aici. Vom vedea din ce este alcătuită atmosfera și stratificarea sa, precum și rolul pe care îl joacă în menținerea condițiilor favorabile pentru viață. Descoperim că structura atmosferei este compusă din straturi distincte, cum ar fi troposfera, stratosfera, mezosfera, termosfera și exosfera, și vom înțelege caracteristicile și fenomenele specifice care apar în fiecare dintre acestea. Această activitate este realizată conform programei școlare în vigoare.